Aviseringar
Rensa alla

Fungerar samhället som det ser ut nu?


LI, LI, LIBERTAD!
ANARQUIA, TOTAL!


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Nej, samhället kommer behöva bli hårdare (Du röstade på detta alternativ)

Äh, fuck, tänkte fel, tvärtom såklart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finanskrisen är kvittot på att kapitalismen inge fungerar


   
SvaraCitera
Åtta

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Nu menar jag visserligen inom den närmsta framtiden (typ 100 år eller så), men jag antog ändå att det var det du syftade på.

Jag tror att folk för tillfället har det rätt kasst, men inte kasst nog för att göra någonting åt saken. Och så tror jag att det kommer att förbli över de kommande hundra åren. Knappast exakt som det är nu, men jag tror inte heller på att några enorma förändringar kommer att göras inom samhällets utformning.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

1984's nattväktarstat

Pratar vi Thatcher och Reagan-perioderna nu? Eller menar du på fullt allvar att Orwells 1984-stat är en nattväktarstat?


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Kommer 1984's nattväktarstat uppfyllas,

iosib:

att orwells 1984 skulle föreställa en nattväktarstat tycker jag låter lite underligt.

alter ego:

Pratar vi Thatcher och Reagan-perioderna nu? Eller menar du på fullt allvar att Orwells 1984-stat är en nattväktarstat?

Det har aldrig funnits en riktig eller fungerande nattväktarstat i sin fulla nyliberalska prakt i modern historia. Not ever ever ever! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej, samhället kommer behöva bli friare (Du röstade på detta alternativ)

Så fritt att man kan välja vilka som är medmänniskor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Så fritt att man kan välja vilka som är medmänniskor.

Pang pang pang [crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Det hemska är att "1984" kommer att förverkligas i Stockholm i år den 15-17 juli under ett EU-toppmöte.

"Efter dessa antydningar anser vi det som vår första skyldighet att, sedan revolutionen brutit den styrka som uppehållit det nuvarande samhället, omedelbart förverkliga kommunismen. Men vår kommunism är varken den som falangstärernas förespråkare önskade, eller de tyska auktoritära teoretikernas. Det är den anarkistiska kommunismen, kommunismen utan regering - de fria människornas kommunism. Den är syntesen av de båda mål som människosläktet strävat efter genom alla tider: den ekonomiska friheten och den politiska friheten."

You will never kill our will to be free!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej, samhället kommer behöva bli friare (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Anarki är oundvikligt. (Du röstade på detta alternativ)

Fria samhällen grundade på fria associationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej, samhället kommer behöva bli friare (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Realisten:

Det har aldrig funnits en riktig eller fungerande nattväktarstat i sin fulla nyliberalska prakt i modern historia. Not ever ever ever!

jag pratar om samhället i george orwells bok "1984", inte hur världen såg ut 1984...

http://en.wikipedia.org/wiki/Nineteen_Eighty-Four

alter ego:

Eller menar du på fullt allvar att Orwells 1984-stat är en nattväktarstat?

samhället i 1984 är faktiskt inte så annorlunda den ultimata kapitalismen. alla är en del av en strikt hierarki för att försäkra en effektiv produktion samtidigt som konstanta krig hålls endast för att försäkra produktionens fortsatta existens.

det är ett känt faktum att kapitalistiska ekonomier fungerar bäst under krig då överproduktion inte är ett problem. överflödet förstörs ju helt enkelt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej, samhället kommer behöva bli friare (Du röstade på detta alternativ)

Kommunismen vinner på sikt.


   
SvaraCitera

iosib:

ag pratar om samhället i george orwells bok "1984", inte hur världen såg ut 1984...

My bad! [wink]


   
SvaraCitera