Aviseringar
Rensa alla

FY FAN VAD JAG HATAR SOC!


Ämnesstartare

Skulle fan kunna gå på killing spree därnere nu. Är så in i helvete trött på dem.

Har sedan 4e januari försökt få tag i dem för att få hjälp med hur saker fungerar nu när jag precis fått jobb (men inte får lön förrän långt senare), men de går aldrig att få tag i. De har bara en timma telefontid per dag, och ofta är det fullt då, om min handläggare över huvud taget är inne.

Nu fick jag tag i henne ÄNTLIGEN i måndags och försökte förklara att jag behöver mina pengar ASAP då jag är luspank nu och har varit ett tag (hade det inte varit för dykandet hade jag bokstavligen svultit) och då förklarade hon att jag uppenbarligen hade klarat mig utan pengar i januari och inte kunde få någon ersättning för januari längre. Mitt behov var fyllt, sades det. Har fått långa pengar för att klara mig, och soc hjälper inte till att betala tillbaka lån. INTE ENS LÅN SOM BEROR PÅ ATT DE JÄVLARNA INTE SKÖTER SITT JOBB [mad].

Har inte heller någon legitimation, då den stals, och på grund av pengabristen ingen möjlighet att skaffa en ny just nu. Därav måste jag möta upp med henne personligen för att kunna lämna in ansökan för februari, så hon sade att jag skulle ringa nu för att få en tid.
Vad händer när jag ringer? Hon har tydligen flyttat sin tid till 13-14 idag! Och då är jag hos psykologen. Som soc inte heller hjälper mig betala. Tydligen är det lyx att gå till psykolog för sina problem som har lett till både självmordsförsök och psykinläggningar, och inte något som ingår i ens behov som människa. Undrar om jag kan skylla på att jag inte har haft råd med psykvård om jag går på killing spree.

Så vad gör jag nu då? Chansen är stor att jag inte ens kommer få telefonkontakt med henne igen före den 15:e februari, då de är såna jävla cepefittor, och isåfall får jag inget bidrag under denna månad heller. Och vad gör jag så länge? Kommer få låna lite pengar till, men inte fan är det ett roligt liv. HATAR HATAR HATAR DEM.


   
Citera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här kommer våldet shalalalala, Här kommer våldet shalalalala. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter väldigt besvärligt, ledsen att höra.
Behöver du pengar kanske du kan gå till pantbanken med något? Eller sälja grejer på blocket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och så kommer alla dessa jävla lol-liberaler/rasister och säger att folk/invandrare respektive frivilligt går på bidrag för att slippa jobba. Fan, jag jobbar hellre än går på bidrag även om ersättningen är samma av det enkla skäl att då kan man åtminstone anta att man faktiskt FÅR ersättningen.


   
SvaraCitera

Låter förjävligt. Inte konstigt att det händer dumma saker när människor behandlas så här. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Tydligen är det lyx att gå till psykolog för sina problem som har lett till både självmordsförsök och psykinläggningar, och inte något som ingår i ens behov som människa. Undrar om jag kan skylla på att jag inte har haft råd med psykvård om jag går på killing spree.

[shake] usel soc du har, mitt är ju värsta lyxen i jämförelse. Får till och med extrapengar om jag bifogar kvitton från typ p-piller och aknekräm. [shake]

tror du kan skylla på psykolog-pengabrist när du gör ditt illdåd. Make some justice


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

få hjälp med hur saker fungerar nu när jag precis fått jobb

Tycker soc stjälper mer än dom hjälper. Har en kompis som är i en liknande situation. Vet inte om det är nödvändigt att jag går in på detaljerna, men tack vare information som BARA finns att hitta på deras hemsida, som dom inte sagt något om, så fick hon massa skulder och räkningar hon inte kunde betala. Efter att hon lyckats förhala i 5 månader (och ändå inte lyckats komma ikapp eftersom hon alltid låg "ett steg efter", när hon kunde betala några av dom gamla räkningarna kom det bara nya) betalade jag till slut hennes räkningar som ett lån för att hon skulle slippa bli vräkt, ha kvar telefon och internet.

Jag är inte förvånad över din situation.

KingGurka:

Undrar om jag kan skylla på att jag inte har haft råd med psykvård om jag går på killing spree.

Detta fick mig faktiskt att flina lite, det är ingen rolig situation, men just detta är ändå lite humor i allvaret. För att inte nämna att det ligger någon sanning i det... Du skulle nog kunna skylla på det, ja...

Har aldrig behövt gå på soc, och ju fler erfarenheter jag får höra, desto mer hoppas jag att jag aldrig kommer att behöva.


   
SvaraCitera

Lite för arbetsamt, är det där faktiskt. Kliar på ryggen, el. likande. [mad]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag har fakteligen precis fått studiebidrag, i både teorin och praktiken kan jag "låna" dig pengar... [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

[shake] usel soc du har, mitt är ju värsta lyxen i jämförelse. Får till och med extrapengar om jag bifogar kvitton från typ p-piller och aknekräm. [shake]

GAH kan vi byta?

Storchen84:

Tycker soc stjälper mer än dom hjälper.

Verkligen. Samtidigt måste jag ha dem ett tag till.

Ögon i en plåthink:

Kliar på ryggen, el. likande. [mad]

*spinner*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

GAH kan vi byta?

nej, men du kan flytta hit [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad jag längtar till våren, så är man inte lika beroende av pengar iaf liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Verkligen. Samtidigt måste jag ha dem ett tag till.

[tired]Suck... ja det måste hon också, för körkort är inget man direkt har råd att ta när man går på soc, och utan körkort är det mer eller mindre omöjligt att få jobb. Hon får inte ens nåt simpelt sketet städjobb eftersom hon saknar körkort. Och hon har sökt mer än ett sådant skitjobb eftersom hon precis som du hellre skulle jobba än att gå på soc så jävla dryga som dom är.

Palla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara gå och gå och gå förbi. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller på att bli arg samt känna hopplösheten, men gör det på ett låtsassätt då jag faktiskt ej vill uppleva dom känslorna. Men jag förstår och lider med dig!

CPCPCPCPCPCPCPCPCPSOC


   
SvaraCitera