Aviseringar
Rensa alla

! Fylla 18 !


Ämnesstartare

Jag ska snart fylla 18 (weey). Problemet är bara att jag inte vet vad jag ska göra. Det är under jullovet och jag vill inte göra något stort, som hålla en major fest eller liknande men jag vill såklart att det ska vara minnesvärt. Vill helst göra något med mina två bästa kompisar bara eftersom vi har varit med så mycket de senaste åren. Har funderat på en weekend resa eller spa eller liknande men jag vill gärna ha fler förslag! Man kan gärna skriva vad man själv gjorde också om man redan har fyllt 18. Om det nu ska vara en resa, ska det vara jag som betalar eller får de själva göra det? Och kan man resa själv när man blir 18? Skulle vara grymt kul men har aldrig riktigt gjort något sådan här så jag har inte så bra koll. (Mina kompisar är fortfarande 17 vid det laget jag blir 18) Tacksam för alla svar jag kan få !! 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Du kan resa oavsett ålder lite här och var med pass. Om det går att boka paketresor är en annan femma dock. Står säkert på de resor du är intresserad av.

Du kan väl dra ihop ett gäng och göra lite bra käk tillsammans och sedan kanske gå ut?
Weekend låter ju astrevligt, men kan bli dyrt? Vet ej, du kanske har mycket pengar, men du kan ju fråga om de vill med? 

Minns inte jättemycket, men jobbade på dagen (sommarjobb) och drog sedan och grillade och ölade vid en lokal sjö. Fiskade frammåt natten och drog sedan på krogen, smått dragna efter ett par (många) ljumna fulöl. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att åka på en weekend till någon stad du alltid viljat besöka låter som en jätte bra idé. Men det beror ju lite på vilka ekonomiska förutsättningar alla har. Vem som ska betala vad får ni någon bestämma själva. Men har du råd och vill betala så gör det. Annars så skulle dom ju kunna få betala sin egen biljett men så kanske du kan bjuda på maten? 

Klart du kan åka själv när du är 18, du är ju myndig och bestämmer över ditt eget liv... do what the fuck you want (except buy sprit on systemet or something olagligt). Känner folk som åkt utomlands själva när de var 14 så det sa nog inte vara några problem för er Tumme upp

Hoppas du får en bra födelsedag! Glad


   
SvaraCitera

tänker att det är lite orimligt att du ska betala för dina vänner. om de inte har råd nu kanske ni kan åka till sommaren istället och fira att alla tre har fyllt/snart fyller 18?

när jag fyllde 18 gick jag ut med två kompisar och drack tequila. sedan åt jag en hamburgare och åkte hem. helt ok kväll


   
SvaraCitera

skrev högskoleprovet samma dag också. mycket festligt. minns att jag på rasten gick för att köpa cigg och blev besviken över att kassörskan inte leggade mig


   
SvaraCitera

När jag fyllde år fick jag pengar och en hagelbössa+en atraktor


   
SvaraCitera

Kanske är ett tips om nått av det intreserar dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jötunheimer:
När jag fyllde år fick jag pengar och en hagelbössa+en atraktor

åh herrejävlar 


   
SvaraCitera

S3ON:

åh herrejävlar 

Man jobbar ju så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jötunheimer:

Man jobbar ju så

Aha jag förstår. Bra betalt i den där branschen. Kör du frilans lr ägs du av andra som tar emot well payed, high priority cases? 


   
SvaraCitera

S3ON:

Aha jag förstår. Bra betalt i den där branschen. Kör du frilans lr ägs du av andra som tar emot well payed, high priority cases? 

Frilans(aka jag är anstäld av farsan)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jötunheimer:

Frilans(aka jag är anstäld av farsan)

Åh fy fan. 🙁 


   
SvaraCitera

S3ON:

Åh fy fan. 🙁 

Äh får typ 1000 spänn per jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå ut på krogen och ät något halvdyrt och drick något bättre i all enkelhet blir väl ganska mysigt, om nu dina vänner redan fyllt 18 dvs. 


   
SvaraCitera

köp ett sexpack folköl, ha det trevligt och gå ut på en lokal och ser hur det känns


   
SvaraCitera