Aviseringar
Rensa alla

Fyllekörning


Ämnesstartare

Skulle du kunna köra rattfull? Varför/varför inte?
Jag skulle inte.
Man har inte RÄTT att göra det.
Man kan skada nån allvarligt och t.o.m köra ihjäl en annan människa.
Det som är så hemskt i dagens läge är att många tänker "det händer inte mig."
Vad tror ni att de personer som blivit drabbade tänkte innan de satte sig rattfulla bakom en ratt och började köra?
Alla borde tänka efter innan dom tar beslut som kan få ödesdigra konsekvenser, inte bara för dem själva utan även för andra.


   
Citera
Ämnesstartare

Har inte körkort så skulle vara idiotiskt på ganska många sätt om jag körde rattfull. Har inga planer på att någonsin göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

...okej?[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Har inte körkort

Inte för att det har med saken att göra men...

Viljans Triumf:

Har inga planer på att någonsin göra det.

[y]


   
SvaraCitera
Åtta

hotmail:

Skulle du kunna köra rattfull?

Rent teoretiskt, ja. Åtminstone enligt lagens definition av rattfylla. Jag kan ju ha druckit en kväll, vaknat nästa morgon och känt mig hur pigg och nykter som helst - men ändå ha tillräckligt mycket alkohol i blodet för att det ska räknas som rattfylla.

hotmail:

Man har inte RÄTT att göra det.

Vem har påstått det? Din post är liksom bara ett generellt påstående. Var är diskussionsunderlaget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vem har påstått det?

Det vet alla som har en gnutta empati i kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte göra det. Är rädd för att åka fast. Kör inte ens dagen efter. Har däremot kört bil ett par gånger när jag inte har sovit på typ två dygn och då har jag inte direkt varit i toppform, men det kan man ju inte dömas för.


   
SvaraCitera
Åtta

hotmail:

Det vet alla som har en gnutta empati i kroppen.

Alla som har en gnutta empati i kroppen påstår alltså att man har rätt att köra rattfull?

Det känns som att du behöver öva lite på läsförståelse.

Tilda1988:

Har däremot kört bil ett par gånger när jag inte har sovit på typ två dygn och då har jag inte direkt varit i toppform, men det kan man ju inte dömas för.

Jo, faktiskt. De snackade om det på bilskolan. Om du orsakar en olycka p.g.a. att du var överdrivet trött så kan du dömas på samma (eller liknande) grunder som om du kört full.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror väl på vart man kör, hur fort man kör, hur långt man kör etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Alla som har en gnutta empati i kroppen påstår alltså att man har rätt att köra rattfull?

Nej
Om man bryr sig om andra människor sätter man sig inte full i en bil.

Tilda1988:

Är rädd för att åka fast.

Borde jag bli förvånad?
Det finns viktigare saker att tänka på.
En annan människas död på sitt samvete till exempel.
Plus att man ska inte köra om man inte har sovit på två dygn.
Tänk lite...


   
SvaraCitera
Åtta

hotmail:

Nej
Om man bryr sig om andra människor sätter man sig inte full i en bil.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

likgiltig misär:

Beror väl på vart man kör, hur fort man kör, hur långt man kör etc.

Det spelar väl ingen roll om man kör på en landsväg, motorväg eller en parkeringsplats. Man kan köra på nån var som helst.
Det spelar heller ingen roll hur fort man kör. Man ska överhuvudtaget inte sätta sig bakom ratten när man är full eller påverkad.
Hur långt man kör har inte med saken att göra. Det kan vara tio mil, eller tio meter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAHA jävlar. Vaknade du upp och kände att du bara var tvungen att moralpredika livslusten ur någon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

HAHA jävlar. Vaknade du upp och kände att du bara var tvungen att moralpredika livslusten ur någon?

Du har uppenbarligen inte varit med om det här, för isf skulle du diskuterat helt annorlunda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hotmail:

Man kan köra på nån var som helst.

Kör du själv på en öppen plan så nej.

hotmail:

Det spelar heller ingen roll hur fort man kör.

Jo.

hotmail:

Hur långt man kör har inte med saken att göra. Det kan vara tio mil, eller tio meter.

Tror inte du dödar någon på 10m.

Jag tycker däremot att fel att köra ordentligt påverkad.


   
SvaraCitera