Aviseringar
Rensa alla

48 miljarder extra för att kunna finansiera invandringen


Ämnesstartare

Lite gulligt att alla mini-hitlers verkar tro att Sverige är dom som får lida. Buhu. Tror ni att alla flyktingar tycker det är kul att behöva fly från familj, släkt och vänner( om de ens lever), och komma hit och ha absolut ingenting och bemötas med främlingsfientlighet när de har minnen som skulle kunna göra vem som helst sinnessjuk? För jag antar att det inte är Danskarna eller Finnarna ni snackar om när ni säger "invandrare", dom är ju hederliga ariska människor,  så låt dom få välbetalda jobb medan en iransk läkare får köra taxi. Problemet är inte att ni måste ta hand om er gamle mormor för att hon inte fick plats på hemmet(vilket är helt naturligt i dom flesta länder där det inte existerar nåt som äldreomsorg), eller att ni är för odugliga och lata för att skaffa ett jobb, för det finns jobb men vem vill va städerska?Problemet är i länderna som folk flyr ifrån och då måste vi som medmänniskor visa vårt stöd på det sätt vi kan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Eftersom du verkar gill SvD så... här:
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/arbetslosheten-minskar-i-sverige_3349724.svd

"Jämfört med för ett år sedan har arbetslösheten sjunkit i alla län bortsett från Skåne, där den legat still på 10,6 procent, enligt siffror från Arbetsförmedlingen (AF)."

16 000 fler i jobb än föregående år men en untvidgad arbetskraft med 54 000 personer under samma period. Hur mycket av en framgång det är låter jag läsare avgöra.

Alliansen är inte bara duktig med att knuffa ut folk på arbetsmarknaden under dåliga villkor, de är också duktiga med att fylla på sverige med folk utifrån vilket gör kön längre. Förvisso fler i sysselsättning som de säger, men inte blir arbetslösheten lägre för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liten plutt: Lite gulligt att alla mini-hitlers verkar tro att Sverige är dom som får lida. Buhu. Tror ni att alla flyktingar tycker det är kul att behöva fly från familj, släkt och vänner( om de ens lever), och komma hit och ha absolut ingenting och bemötas med främlingsfientlighet när de har minnen som skulle kunna göra vem som helst sinnessjuk? För jag antar att det inte är Danskarna eller Finnarna ni snackar om när ni säger "invandrare", dom är ju hederliga ariska människor,  så låt dom få välbetalda jobb medan en iransk läkare får köra taxi. Problemet är inte att ni måste ta hand om er gamle mormor för att hon inte fick plats på hemmet(vilket är helt naturligt i dom flesta länder där det inte existerar nåt som äldreomsorg), eller att ni är för odugliga och lata för att skaffa ett jobb, för det finns jobb men vem vill va städerska?Problemet är i länderna som folk flyr ifrån och då måste vi som medmänniskor visa vårt stöd på det sätt vi kan.

Kör upp din naziprojektionspropaganda i stjärten. Det handlar om ekonomi och levnadsstandard. 

Nazifloskler orkar jag inte ens bemöda mig med att lyssna på. Min syster är tillsammans med en iransk kille, jag är tillsammans (dejtar) med en kurdisk tjej. Helvete, vilka dödsknarkarrasister! När vi inte är med våra partners så sitter vi tillsammans i ett mörkt rum och skriver elaka fraser som "jävla brunhudade bögnäsa!" eller "din jävla mexikanska bönpåse" på stora white board-tavlor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liten plutt:
Lite gulligt att alla mini-hitlers verkar tro att Sverige är dom som får lida. Buhu. Tror ni att alla flyktingar tycker det är kul att behöva fly från familj, släkt och vänner( om de ens lever), och komma hit och ha absolut ingenting och bemötas med främlingsfientlighet när de har minnen som skulle kunna göra vem som helst sinnessjuk? För jag antar att det inte är Danskarna eller Finnarna ni snackar om när ni säger "invandrare", dom är ju hederliga ariska människor,  så låt dom få välbetalda jobb medan en iransk läkare får köra taxi. Problemet är inte att ni måste ta hand om er gamle mormor för att hon inte fick plats på hemmet(vilket är helt naturligt i dom flesta länder där det inte existerar nåt som äldreomsorg), eller att ni är för odugliga och lata för att skaffa ett jobb, för det finns jobb men vem vill va städerska?Problemet är i länderna som folk flyr ifrån och då måste vi som medmänniskor visa vårt stöd på det sätt vi kan. 

Du missar en viktig poäng här. Invandring är inte synonymt med flyktinghjälp. De flyktingar som kommer till Sverige är de som haft råd med att betala dyra flyktingbiljetter. Av dessa tar vi ungefär emot några tiotusen varje år. Detta till ett pris på fler tiotals miljarder om året. Extremt hög kostnad i förhållande till hur många vi hjälper. Per flykting, flera tusen kronor om dagen. Sveriges flyktinginvandring hjälper alltså ett fåtal av de mest privilegierade flyktingarna till ett ofantligt högt pris. 

Hade vi i stället satsat en bråkdel av resurserna i biståndsprojekt i trygga områden runtomkring krigsområdena, där de flesta och de värst drabbade flyktingarna lever, hade vi kunnat hjälpa otroligt många fler.

Sveriges flyktinginvandring är alltså både ansvarslös, ur ett socialt och ekonomiskt perspektiv, och direkt inhuman.

Sedan har du dessutom mage att spy ur dig förkastliga personangrepp trots att du helt verkar sakna kunskap på området. Läs på lite. Strunta i de omogna påhoppen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nederländaren:

Kör upp din naziprojektionspropaganda i stjärten. Det handlar om ekonomi och levnadsstandard. 

Nazifloskler orkar jag inte ens bemöda mig med att lyssna på. Min syster är tillsammans med en iransk kille, jag är tillsammans (dejtar) med en kurdisk tjej. Helvete, vilka dödsknarkarrasister! När vi inte är med våra partners så sitter vi tillsammans i ett mörkt rum och skriver elaka fraser som "jävla brunhudade bögnäsa!" eller "din jävla mexikanska bönpåse" på stora white board-tavlor.

Wow, du är min hjälte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liten plutt: Wow, du är min hjälte

mr79mFf.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Du missar en viktig poäng här. Invandring är inte synonymt med flyktinghjälp

Jag håller med. Sverige bör arbeta med att förse folk i nöd med vatten, mat, medicin och i alla fall något simpelt tak över huvudet. Vi bör förse till exempel Peshmerga med vapen mot ISIS, vilket nu Frankrike gjort. Vi ger kurderna en chans att försvara det dom har byggt, ett Kurdistan som ändå är relativt välfungerande.

Det vi idag gör är att vi erbjuder människor på flykt vår levnadsstandard utan att de själva bidrar, vilket är ohållbart. Det går inte att erbjuda hela den övriga världen svensk levnadsstandard, men det går att gemensamt med övriga västvärlden erbjuda utsatta de basala behov de behöver för att överleva. Att man också försöker bygga grunden för dessa människor i deras hemländer till att skapa sina egna framgångsrika samhällen, vilket man försökt med i Afghanistan och Irak (där man försökt skapa funktionerande demokratiska samhälle med olika statliga instanser). Svenska soldater har till exempel tränat den Afghanska militären att själva kunna hantera talibanerna och övriga hot.

Jag har själv aldrig trott på SD när de talar om att hjälpa många istället för få och jag tror fortfarande inte att de säger så av välvilja, men de har rätt på ett sätt. Vi kan antingen låta ett fåtal komma hit och leva med vår levnadsstandard, vilket på sikt försvagar den svenska ekonomin eftersom deras utgifter är större in deras inkomster till staten. Eller så kan man se till så att väldigt många mer människor överlever i sin hemländer och försöka stimulera förutsättningarna för dessa att bygga upp något.

Jag tror att ett viktigt steg är att motarbeta den väldigt konservativa tolkningen av islam som finns inom stora delar av arabvärlden. Mer anamma den turkiska progressiva versionen av islam. Sedan måste man få bort korruptionen, som är enorm i de länder vi tar emot flyktingar ifrån. När en stor del av det västvärlden skickar går ned i fickorna på klanherrar och annat skräp så blir det knepigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nederländaren:
Jag har själv aldrig trott på SD när de talar om att hjälpa många istället för få och jag tror fortfarande inte att de säger så av välvilja, men de har rätt på ett sätt. Vi kan antingen låta ett fåtal komma hit och leva med vår levnadsstandard, vilket på sikt försvagar den svenska ekonomin eftersom deras utgifter är större in deras inkomster till staten. Eller så kan man se till så att väldigt många mer människor överlever i sin hemländer och försöka stimulera förutsättningarna för dessa att bygga upp något.

Grunden i SDs politik är naturligtvis att se till Sveriges bästa intressen. SD hade varit emot invandringen även om den hade varit extremt human med hänsyn till Sveriges bästa. Nu är det dock en bonus att SDs politik både är den bästa för Sverige och också den bästa för utsatta flyktingar. Ifall SD gör det av ren välvilja ser jag ingen poäng att spekulera i. Man har den mest Sverigevänliga politiken, man har den mest humana flyktingpolitik, det är det viktigaste. 


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Liten plutt:
Lite gulligt att alla mini-hitlers verkar tro att Sverige är dom som får lida. Buhu. Tror ni att alla flyktingar tycker det är kul att behöva fly från familj, släkt och vänner( om de ens lever), och komma hit och ha absolut ingenting och bemötas med främlingsfientlighet när de har minnen som skulle kunna göra vem som helst sinnessjuk? För jag antar att det inte är Danskarna eller Finnarna ni snackar om när ni säger "invandrare", dom är ju hederliga ariska människor,  så låt dom få välbetalda jobb medan en iransk läkare får köra taxi. Problemet är inte att ni måste ta hand om er gamle mormor för att hon inte fick plats på hemmet(vilket är helt naturligt i dom flesta länder där det inte existerar nåt som äldreomsorg), eller att ni är för odugliga och lata för att skaffa ett jobb, för det finns jobb men vem vill va städerska?Problemet är i länderna som folk flyr ifrån och då måste vi som medmänniskor visa vårt stöd på det sätt vi kan. 

Tyvärr så flyr folk till ett små antal länder som Sverige och ett antal andra länder. Och nu när Sverige tar in mest invandrare per capita så kan man tänka sig; Vad hade Sverige som ett land kunnat göra med dessa pengar? Spendera dom på skolan? Kanske på de äldre? Eller kanske kulturen?  Nej, man spenderar det på invandring och förstå mig ej fel. Det är bra att vi gör det. Men när är det stopp? Det är inget fel på invandrare. Det är kostnaderna för att ta hand om dom: Ge dom ett hem, ge dom skola, ge dom sjukvård och sen bidrag på det. Och tanken är ju att dessa invandrare lär sig språket och skaffar ett jobb och betalar skatt. Såklart det funkar till en viss nivå men, en stor del funkar ej och de kommer aldrig kunna betala av det den Svenska staten har betalat för dom. Lösningen?

Att  om fler länder öppnar upp för invandring och att delar upp invandringen per invånare så kommer invandrarna landet och staten känna på det. Kostnaden kommer gå ner och man har en möjlighet att ge dom en bra kanske i deras nya land.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hyfs: Såklart det funkar till en viss nivå men, en stor del funkar ej och de kommer aldrig kunna betala av det den Svenska staten har betalat för dom.

Trots att invandringen är så katastrofal att vi står inför "undergången" så har arbetslösheten ändå minskat. Vad konstigt och ologiskt...

Är det förresten någon mod som kollat att Nederländaren inte är N.Ws trollkonto? Skulle inte förvåna mig om han till slut blivit så uppgiven att han skapat ett konto för att hålla med sig själv...

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Trots att invandringen är så katastrofal att vi står inför "undergången" så har arbetslösheten ändå minskat. Vad konstigt och ologiskt...

Men ditt... jag har ju bemött det argumentet. Vad sägs som att bemöta motargument innan du fortsätter att gläfsa vidare med samma skit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo: Men ditt... jag har ju bemött det argumentet. Vad sägs som att bemöta motargument innan du fortsätter att gläfsa vidare med samma skit?

Vad sägs om att nån gång försöka läsa och tänka innan du spyr ur dig din pubertala skit? Det var inte ämnat för dig. Precis som nw och nederländaren är det meningslöst att besvara då du är lika blind och envis - fast på ett (mycket) mer omoget sätt. Arbetslösheten minskade i hela sverige utom i skåne - något du dessutom bekräftade. The end.

Talk to the hand, eller nåt liknande som du förstår.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Vad sägs om att nån gång försöka läsa och tänka innan du spyr ur dig din pubertala skit? Det var inte ämnat för dig. Precis som nw och nederländaren är det meningslöst att besvara då du är lika blind och envis - fast på ett (mycket) mer omoget sätt. Arbetslösheten minskade i hela sverige utom i skåne - något du dessutom bekräftade. The end.

Jag besvarar allt jag finner intresse i att svara, det finns ingen regel att två personer måste hålla sina samtal privata. Du befinner dig på ett forum käre vän. Grejen är dock att jag gärna återkommer till att bemöta dig för du sprider din skit vart du än går och du viker inte ner dig hur motbevisad du än blir. Jag gör det inte av intellektuella skäl men bara tanken på att någon kan gå på ditt prat gör mig helt klåfingrig med tanke på hur fel du har.

Ja arbetslösheten har minskat. Men bakom denna glatta nyhet så ser omständigheterna kanske inte så ljusa ut, och det underströk jag med ett påstående. Detta var tilltänkt för dig att bemöta, och du hade chansen att göra men tog den inte utan ignorerade det istället. Din ursäkt går nog få på, och jag är helt övertygad om att det rör sig om att du inte har något bra svar för att tilltvåla den envise rasisten jag är så du bläddra bara vidare.

Nu när jag tänker efter lite. Hyfs inlägg var ju inte riktat till dig heller men det hindrade inte dig från att besvara de för det, något du precis gav mig en känga för att jag gjorde mot dig. Får bara du göra sånt eller vad rör det sig om egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo: du sprider din skit vart du än går

Samma kan sägas om dig och dina jämlikar, förutom att eran skit faktiskt är skitGlad

Weeaboo: Men bakom denna glatta nyhet så ser omständigheterna kanske inte så ljusa ut

"Omständigheterna" du talar om spelar inte så stor roll när poängen är att invandrare som kommer hit till slut får jobb och gör rätt för sig - mer än vad som kan sägas om väldigt väldigt många "öh! stoppa invandringen!!"-folk eller "dey tuk our jubs"-folk, vilket man nu vill kalla det.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


Nederländaren: Kör upp din naziprojektionspropaganda i stjärten. Det handlar om ekonomi och levnadsstandard.

Var vänlig håll god ton, även om du inte håller med personen. Personangrepp och otrevligheter är inte tillåtna.

Storchen84: Är det förresten någon mod som kollat att Nederländaren inte är N.Ws trollkonto? Skulle inte förvåna mig om han till slut blivit så uppgiven att han skapat ett konto för att hålla med sig själv...

Var vänlig håll dig till trådens ämne istället för att spekulera i andra användares identitet. 


   
SvaraCitera