Aviseringar
Rensa alla

405 miljoner människor är inte hela världen.


Ämnesstartare

När folk säger att om vi skulle ha frivandring då skulle alla, ja hela världen komma till Sverige. Då missar man det faktumet att det mest generösa beräkningen över hur många som kan tänkas migrera år 2050 är 405 miljoner. Vilket då inte är hela världen. 

Hela EU är 500 miljoner människor. Om 405 miljoner människor bestämde sig mot all förmodan att ta sig till EU, enbart, så skulle det gå att lösa. Det skulle då bli en dubblering av EUs befolkning. Fast sedan är frågan hur många av de som migrerar som migrerar från just EU, så man skulle nog behöva räkna av en del personer också. 

Så snälla sluta tramsa om att vi inte kan ta emot hela världen, det kan vi visst. Någon som säger emot?

Och rent geografiskt så skulle vi definitivt kunna göra det möjligt för 405 miljoner till människor att bo och leva i Sverige. 


   
Citera

ok                              


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
Sover

Vadå i Tokyo bor det 40 miljoner människor. Tänk dig 10 såna stora städer i Europa så är saken biff. Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Vadå i Tokyo bor det 40 miljoner människor. tänk dig 10 såna stora städer i Europa så är saken biff. Party

Mm kul liv i toko


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Mm kul liv i toko

Det skulle gå. Tänk dig första staden som har 100 miljoner som bor i den!!! Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu gäller det ju inte bara att hitta bostäder (som redan nu är svårt för våra kära makthavare att smälla upp) åt alla tivärr
det vore ju fint om allaalla kunde komma dock. men ännu finare om ingen behövde _fly_ från första början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rent geografiskt så får hela jordens befolkning plats på gotland, det betyder inte att det är genomförbart.

Hör upp med dina aspiefasoner tack. Måste alla dina interna reflektioner sluta med en trådstart på ungdomar.se?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:
Rent geografiskt så får hela jordens befolkning plats på gotland, det betyder inte att det är genomförbart.

Hör upp med dina aspiefasoner tack. Måste alla dina interna reflektioner sluta med att en trådstart på ungdomar.se?

Rent geografiskt får de plats i sina hemländer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Rent geografiskt får de plats i sina hemländer

och snart säkert inte ens det, inför kondomtvång och enbarnspolitik kombinerat för u-världen tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och pengar växer på träd.


   
SvaraCitera

Och hur i helvete ska vi kunna finansiera det då? Välfärden kommer falla isär och Europa hamnar väl i samma misär som resten av världen, det blir ju mer jämställt men inte bättre.


   
SvaraCitera

Weeaboo:
Rent geografiskt så får hela jordens befolkning plats på gotland, det betyder inte att det är genomförbart.

Hör upp med dina aspiefasoner tack. Måste alla dina interna reflektioner sluta med en trådstart på ungdomar.se?

Ja nu var det enda jag tänkte kommentera var Aspiefasoner, de betyder ju någon med Asperger eller Autism men varför skulle just en sådan person ha en sådan åsikt? Det frågar jag dig då jag själv har Asperger men jag säger inte att alla Aspergers är några underbarn men jag tycker man drar alla över en kant . Att säga att är si eller så är folk med sjukdom X eller vad man ska säga, nu är ju inte Asperger en sjukdom men iaf.
Nu vet jag att jag tog det bokstavligt talat och väldigt seriöst men jag tycker att det är viktigt.

Det är som att säga att folk med CP skada inte kan gå och röra sig som en vanlig person förr eller senare även om det tar 50år eller mer. Jag vet en och han heter Jonas, nu har jag glömt vad han heter men han skulle vara med i eeh han den där bögen som är ihop med Mark Levengod, jag har glömt hans namn, han är komiker iaf.

Jag som andra t.ex. du och jag vet ju att vi inte kan ta emot så många människor inte ens 50miljoner på så kort sikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Och pengar växer på träd.

Nej, pengar växer på pengar. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Att säga att är si eller så är folk med sjukdom X eller vad man ska säga, nu är ju inte Asperger en sjukdom men iaf.
Nu vet jag att jag tog det bokstavligt talat och väldigt seriöst men jag tycker att det är viktigt.

När man på nätet slänger sig med begrepp som "aspie" så gör man det i regel för att påtala för den personen att den uppvisar en oförmåga att spela efter vanliga sociala regler och mana till självbehärskning. Det manifesteras genom knepiga observationer, slutsatser, påtalanden eller motiveringar och andra avvikande kommunikativa yttringar som kan tänkas uppstå. Huruvida dessa yttringar överensstämmer med syndromet aspberger i sig självt vågar jag inte gå in på och jag är inte här för att trycka ner folk med syndrom lite extra i skorna.


   
SvaraCitera