Aviseringar
Rensa alla

4000 inom 30 dagar


Ämnesstartare

Fick ett brev hem idag som var till min målsman och det var då en räkning på 4000 kronor som mina föräldrar måste betala inom 30 dagar, och det är en räkning om min skoldator som fick sprucken skärm före jul och jag måste försöka få ihop pengar så mina föräldrar slipper betala för dom har inte heller råd just nu med det, och dom tänkte ta och köpa nya badrumsmöbler för att våran toa har mögel och då ska dom köpa nytt allting dit och jag vägrar att dom ska ta och betala av deras sparkassa.. så snälla kom så fort som möjligt med svar om vad jag kan hitta på för att få ihop pengar.. tacksam för svar! 


   
Citera

Täcker inte hemförsäkringen eller dyl?


   
SvaraCitera

För 4 papp kan du köpa en ny dator som gör jobbet... :p


   
SvaraCitera

Aldrig att en dators skärm som skolan lånar ut kostar 4000 kr. Max 1000 och det borde även inte kosta så mycket. Om du inte går något speciellt IT program där extrema datorskärmar krävs för att visa bra bild. Minns att min gamla kompis skärm som pajade fick han gratis "lagad/bytt". Och en annan kompis hade aldrig något lås på sitt förvaringsutrymme så den vart snattad tre gånger och fick ändå en fjärde ny Galen

Det kanske är jätteolika hur ärendena behandlas ifrån skola till skola... Men fyra tusen låter extremt.


   
SvaraCitera
time
 time

^

Vad Xuzkie skrev.

Om det nu inte rör sig om en SUPERMEGAJÄTTEDYR-skärm har de inte rätt att ta så mycket betalt för att fixa upp det. Fick du skriva på något kontrakt när du hämtade ut datorn, stod det någonstans om reparationskostnader eller så då? De kan inte kräva hutlösa (och orimliga) summor i efterhand. 

Om jag var du hade jag överklagat räkningen! 


   
SvaraCitera

En del skolor kör la överprisade macbooks osv....


   
SvaraCitera
Urrosh

Njaaa... Det kan faktiskt kosta så mycket som 4000 för en reparation av en skärm. Kan tänka mig att skolan använder typ "nisses datorhörna" som får reparera skärmen. 1000kr för material och sen 1500 för arbete, leverans, felsökning och säkert en tusenlapp  för att skolan är keff på deala.. Lycka till i vart fall. Panta burkar?


   
SvaraCitera
3lis
 3lis

När jag gick i skolan och folk hade sönder sin dator fick man bara en ny om man sa att det var en olyckshädelse


   
SvaraCitera

4 papp för en ny skärm? Wtf? Macbook eller? 


   
SvaraCitera