Aviseringar
Rensa alla

Fysik B och matematik D


Ämnesstartare

Någon här som har läst dessa kurser på högskola/universitet. Det är sjukt dessa kurser. Handlar ju om relativitetsteorier osv. Jag vill vara maskiningenjör. Kommer jag att läsa annorlunda kurser? Någon som vet?

Tack för svar!


   
Citera
Ämnesstartare

sex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

sex?

va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sex i skola är nice 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man läser "bokstavskurser" på universitetet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan vara någon grundläggande Fysik ja, eller El och Våg.
Matten är värre än matte D. Lite diffekvationer, numeriska metoder, algebra och kanske statistik..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:
Kan vara någon grundläggande Fysik ja, eller El och Våg.
Matten är värre än matte D. Lite diffekvationer, numeriska metoder, algebra och kanske statistik..?

Det är vad som finns på maskiningenjör? Det låter inte så hemskt. Det bygger alltså inte på fysiken i maskinprogrammet? Är matten så jobbig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har läst dem. Förstår inte vad det sjuka är. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Jag har läst dem. Förstår inte vad det sjuka är. J

Just Fysik B är konstiga saker 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Nej, inte speciellt faktiskt. Det är rätt logiskt om du har ett öppet sinne och studerar allt noggrant. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pluggar fysik b just nu, går sista året gymnasiet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Nej, inte speciellt faktiskt. Det är rätt logiskt om du har ett öppet sinne och studerar allt noggrant. 

Jag har svårt att se sådant i samband. Det känns för detaljerat, t.ex. Våglängder och annat/frekvens och lambard. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kekeoxo:

pluggar fysik b just nu, går sista året gymnasiet

hur går det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

hur går det?

det går segt, går ej att skita i genomgångerna för att man tror att man klarar det ändå, är med varenda lektion, lyssnar noga och antecknar.

ligger på ett svagt VG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade jag varit så duktig på övriga lektioner hade jag lätt haffat MVG men d här e svårt o segt >: (


   
SvaraCitera