Aviseringar
Rensa alla

Fysisk kontakt under vanlig/vardaglig interaktion med andra människor


24/7
 24/7

Uppskattar alltid kramar men konstig beröring som att ta på axeln och sådant är märkligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det verkar vara kram som hälsning på nästan alla numera

jag ser inget direkt fel i det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade fler sådana relationer förr men ah, för mig är det beroende på relationen i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller onykterhet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

murare:

fast då tänker man (jag) ju bara på den där handen på axeln istället för de viktiga orden Söt. Tycker just den där handen på axeln är något utav det obehagligaste som finns. Känns som något man gör när man inte känner personen så väl ..

Det är sant man får vara lite jävla perceptiv också, ibland kan det vara rätt ibland fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Det är sant man får vara lite jävla perceptiv också, ibland kan det vara rätt ibland fel.

också sant. Har bara fått hand på axel av folk med 0 känsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

murare:

också sant. Har bara fått hand på axel av folk med 0 känsla.

Kan nog ha att göra med att många gör det kanske som i ett led av att de är tämligen långt gångna i sin salongsberusning och då vill ha kroppskontakt. Teorijävel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Kan nog ha att göra med att många gör det kanske som i ett led av att de är tämligen långt gångna i sin salongsberusning och då vill ha kroppskontakt. Teorijävel.

nej faktiskt inte .. salongsberusade folk har jag överseende med, tycker inte alls det är obehagligt då. Kanske för att det är en sån ärlig och oblyg berörning i det skedet. Det är mer lärare och diverse folk i liknande situationer där det görs typ för att det borde göras som obehaget smyger fram tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

murare:

nej faktiskt inte .. salongsberusade folk har jag överseende med, tycker inte alls det är obehagligt då. Kanske för att det är en sån ärlig och oblyg berörning i det skedet. Det är mer lärare och diverse folk i liknande situationer där det görs typ för att det borde göras som obehaget smyger fram tror jag

Okej det kan jag förstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöbby: Annat:

varken ofta eller sällan, men tycker sådant är bra och schysst och najs och trevligt, så gör det om det känns otvunget och rätt i sammanhanget. fast att lägga handen på någons axel är väl den mest osympatiska sortens beröring man kan dra in i ett samtal. i sådana fall hade jag föredragit att få en förmynderlig klapp på huvudet, faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

väldigt sällan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag föredrar att hålla mig på min kant, liksom. Brer inte ut mig. Vidrör sällan andra. Jag har en polare som är väldigt fysisk. När han pratar ska han liksom picka eller peta en på axeln. Eller bara ta på en på något annat sätt. Och jag blir då nästan lite förnärmad då jag känner att han har inkräktat på mitt område. Jag känner liksom viss irritation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöbby: Det beror på vilken relation jag har till personen i fråga

Sen beror det såklart också på vem personen ifråga är. Vad jag känner för den personen, hur nära jag känner att denne står mig och jag står denne.
Men jag har i regel lättare för tjejer än killar. Om en tjej på något sätt vidrör mig, eller på något sätt tar på mig, låter jag henne hållas. Men en kille gör detsamma, och jag känner nästan direkt att han är för nära.


   
SvaraCitera
penja

rör sällan vid folk. kramar dock nära vänner om det var längesen vi sågs.
pojken min gills inte, han petar jag på jag titt som tätt. 


   
SvaraCitera

beror på. helt normalt att krama folk i fotbollslaget eller vänskapliga fysiska gester. En främling på bussen? nja.


   
SvaraCitera