Aviseringar
Rensa alla

Fysiska förändringar... Är jag gravid?


Ämnesstartare

Hej,
innan jag förklarar vad detta handlar om så kan jag passa på att säga att jag inte får pengar förens på torsdag nästa vecka, så jag kan inte köpa ett graviditetstest förens dess, men är så otroligt orolig att jag måste fråga här i hopp om att någon vet om det kan betyda att jag är gravid.

För ett par veckor sedan, 2 kanske, så började det med att jag plötsligt fick en konstig blödning som var som sista-dagen-mens, men mens var det inte eftersom den slutade kanske 10 dagar före detta. Blödning var inte så stor, och slutade dagen efter.
En dag eller två efter detta så blev mina flytningar riktigt rikliga och blev, pinsamt nog, geléaktiga resten av dagen.
Ett par dagar efter så blev jag illamående ett tag utan skäl. Notera också att jag _aldrig_ känner mig illamående.
Och nu när jag kissade så var det extremt gult, gulare än vad det kan vara på morgonen. Fick även en slags blixtande liten smärta i vad jag tror är högra äggstocken. Jag har lite småont omkring äggstocksområdet ett par korta gånger kan jag tillägga.
Dessutom känner jag mig uppsvälld runt magen men antar att det antagligen är medicinen jag äter (remeron) som bara gett mig lite viktökning...

Jag vet dessutom inte om jag är sen, jag vet, jag borde ha lärt mig att hålla koll på dagarna men tydligen gör jag aldrig det! Men ska jag lita på min tidsuppfattning så är jag inte sen, utan borde få mensen nästa vecka.

Skulle uppskatta hjälp, så vad tror ni?


   
Citera

aids


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

aids


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

aids

HIV


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

aids


   
SvaraCitera

Srbija:

HIV

[y]


   
SvaraCitera

på ungdomsmottagningen kan man testa sig gratis [smile]


   
SvaraCitera

Har du haft oskyddat sex? Tror inte att du är gravid. Dina rika flytningar var antagligen bara ägglossning. Men ja, testa dig när du får peng. Men man brukar inte kunna se någonting förrän nästa beräknade mens skulle ha varit.


   
SvaraCitera

Du är rätt korkad om du inte går till gyn för detta[rolleyes]


   
SvaraCitera

boredom:

flytningar riktigt rikliga och blev, pinsamt nog, geléaktiga resten av dagen.

Brukar vara det vid ägglossning och med tanke på att du ska få mensen typ nästa vecka så är det ganska troligt.
Men frågorna är, när hade du sex? Var det oskyddat?

boredom:

Jag vet dessutom inte om jag är sen, jag vet, jag borde ha lärt mig att hålla koll på dagarna men tydligen gör jag aldrig det!

Äh, gör inte jag heller. Glömmer alltid att skriva upp.


   
SvaraCitera

Har du haft oskyddat sex kan det även vara en klamydiainfektion t.ex, eller annan könssjukdom. Är det klamydia som spridit sig upp till äggstockarna behöver du nog (tyvärr) aldrig mer oroa dig för graviditet iaf... [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har haft Klamydia + Livmodersinflamation pågrund av det. Hade gula flytningar som luktade äckligt, färgen på urinet hade jag inte koll på. Hade ont i äggstockarna väldigt ofta. Gick så långt att jag hade så ont en dag att jag inte kunde resa mig uppifrån soffa, mamma ringde kss och fick åka dit med ambulans. Visade sig att jag då hade detta, fick gå på tabletter i 2 veckor ( dom smakade ruttet ). Jag rekomenderar att du går till ungdomsmottagningen, går du för långt riskerar du att bli steril och livmodersinflamation är ingen roligt inflamation.. Det gör ont!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blödningen kan ha varit antingen en nidationsblödning, eller en vanlig mellanblödning som är ganska vanligt.
Flytningarna kan ha varit ägglossningsflytningar, att ditt kiss är mer gult är väl att det är mer koncentrerat, druckit mindre eller länge sedan du gick på toaletten?
Men invänta beräknad mens, eller vänta in pengar till ett test [smile] det är aldrig dumt att vara på den säkra sidan [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera