Aviseringar
Rensa alla

Fysiska komplikationer till följd av skärmtittande


Lounge
Ämnesstartare

handendärnissen:

en app alltså... vilket slöseri bättre att klara o va utan den sista timmen innan sömn 

ja, om man klarar det så är det ju sketabra

ceka92:
rent logiskt, om du har ett mörkt rum och du stirrar in i ett konstant vitt sken, är det så konstigt att det påverkar din syn tillfälligt?

människor skapades inte för dagens värld. vi har inte förändrats som många tror. vi är fortfarande samma människor som levde i regnskogen och gick efter solens position för att veta klockan. samma hjärnor och samma ljuskänslighet.

fast man kan ju tänka sig att man skulle totalt gå under om det inte fanns mer potential hos människans fysik än de villkor som människan utsattes för när vi levde i regnskogen. dock inte att förneka att visa beteenden idag är rent hälsofarliga. intressant är väl att alla inte påverkas av det. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Ska köpa terminalglasögon snart. Sitter vid datorn alldeles för mycket


   
SvaraCitera

Lounge:
Finns någon app som gör att ljuset blir dovare kring tiden man ska sova, just för att undvika att man blir pigg av mobiltittandet innan sömns.

f.lux. Men det är till datorn, eller om du har jailbreakad iphone...


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

applekakanshaj2:

f.lux. Men det är till datorn, eller om du har jailbreakad iphone...

För Android finns ett program som heter Twilight.


   
SvaraCitera
zIGGE

Det är även symptom på stor aspartam konsumtion.


   
SvaraCitera

och flourid i tandkrämen


   
SvaraCitera

Som barn var jag närsynt dvs jag såg dåligt på långt håll. Däremot såg ju superbra när det gällde ex pytteliten text. Står tom i körkortet att jag måste använda glasögon. Men jag har märkt att vartefter åren går så ser jag sämre och sämre den lilla pyttelilla texten och jag har tom fått börja använda läsglasögon. Däremot får jag bättre och bättre syn på långt håll så skulle jag idag göra ett nytt ögontest och skicka in det till Transportsyrelen så skulle de troligen slopa kravet på glasögon vid bilkörning. 

Man får aldrig vara redit glad.  Mycket glad

Att det har med allt skärmtittande är jag 100% säker på.   Gråter


   
SvaraCitera