Aviseringar
Rensa alla

Gå från Brun till Blond, såhär? Tips tack!


Ämnesstartare

jag har brunt hår nu, inte mörkt, utan brunbrunt.
jag va hos frissan, och hon avfärgade mitt hår från
mörkbrunt, och skulle göra det ljusare. håret blev orange/kopparfärgat,
så hon la på en mellanblond intesivtoning, vilket resulterade i
brunt hår (kolla vb)
hon klippte även bort allt slitet hår, så nu är håret knappt
slitet allt. har också väldigt tjockt hår, eller någorlunda ialf!

det är meningen att jag skall bli blond i slutändan. typ såhär:

det jag hade tänkt göra är att bleka det en gång (med 2 paket på samma ggn, ev. en ggn till om det inte blir mycket ljusare),
använda Toni&Guy silvershampoo och sedan lägga på en askblond
färg, och sen lite senare kanske slinga håret.
tror ni att detta är bästa lösningen?

frisören sa att jag skulle komma tillbaka om en månad o göra 'nåra slingor',
o sen komma tillbaka så typ varje månad. kommer ta typ ett år att bli någorlunda
blond alltså, + att jag antagligen får betala massvis med pengar! vilket
jag inte riktigt känner för 🙂

vilka är de bästa produkterna för mig att använda också? 🙂


   
Citera

yoghurtglass:

2 paket på samma ggn

Det blir inte starkare för att du använder mer blekmedel. Du måste bleka flera gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrämd av en kvist:

Det blir inte starkare för att du använder mer blekmedel. Du måste bleka flera gånger.

men daaah. jag har somsagt TJOCKT och LÅNGT hår. ett paket RÄCKER inte.


   
SvaraCitera

yoghurtglass:

men daaah. jag har somsagt TJOCKT och LÅNGT hår. ett paket RÄCKER inte.

men aaaah vad BRA att du inte SKREV det från BÖRJAN då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yoghurtglass:

har också väldigt tjockt hår, eller någorlunda ialf

jättebra att jag gjorde det!


   
SvaraCitera

Kom ihåg att vänta ett par dagar mellan varje blekning, annars syns knappt något resultat alls efter att du lagt på fler blekningar. Snacka om att slösa ordentligt med pengar. Sen så måste du tänka på kvalitén på håret också, så ta det lugnt med blekningen. Jag själv fick mitt hår blont från brunt på kanske 7 dagar genom att bleka i stort sätt varje dag, men jag var dum och ung (13) och allt resulterade i ett hårhelvete som kändes som halm. Fin färg på håret kanske... men, bara å klippa av allt, eftersom håret blev sönderblekt och inte fick förbättrad kvalité alls.


   
SvaraCitera

Du borde verkligen inte göra det! Om brunt är din naturliga hårfärg så färga INTE blont! Det förstör bara plus att du kommer må dåligt över din utväxt (för det är fult) och så måste du slösa pengar på hårfärg hela tiden och slita ännu mer på håret... Man passar alltid bäst i sin naturliga hårfärg[wink]


   
SvaraCitera

Det bästa är att göra slingor först och sen bleka. Så gjorde min kompis och hon fick platina blont hår. [crazy]


   
SvaraCitera

Asså jag är inte så JÄTTE bra på dehär, men jag kan nog komma med några tips,för jag har också haft ungefär samma hårfärg som du.
Jag började med att slinga hela håret med en ultrablond färg (det blir gult) sen för att få bort det gula färgade jag med en pärlblond färg och håret blev mer jämnare.Nu har jag låtit det vara så men jag ska snart slinga ännu lite mer ljusare slingor i håret och sedan ta silver-shampoo [smile]
kram julia


   
SvaraCitera

yoghurtglass:

tror ni att detta är bästa lösningen?

Ja, men blek håret en gång i veckan, inte mer, tills det är så ljust som du vill ha det. Sen kör du på med silvershampoo. Om du vill ha den färg som bilden visar behöver du antagligen inte färga över med en ny blond färg efter att du blekt det, det borde räcka med blekning och silvershampoo.


   
SvaraCitera

juhlia:

slinga

Ollevija:

slingor

Om hon vill ha helt blont är det bara slöseri med tid och pengar att göra massa slingor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Om hon vill ha helt blont är det bara slöseri med tid och pengar att göra massa slingor

nej det blir blondt tillslut, det gäller bara att ha tålamod!
man kanske behöver gå till frisören 5 gånger och slinga, betala över 1000 kronor varje gång, jag vet inte (pappa betalar.. hah!)
men i slutändan så är det verkligen värt det, för man kommer ha kvar sitt hår, det kommer vara jämt blondt, - inte fläckigt, det kommer inte vara gult och ja, listan kan göras lång!

till sommarn kommer jag vara klar med all slingning, och om håret inte är tillräckligt blondt då så bleks det ju av solen.

det är bäst att slinga, helt klart! och hos frisören, det blir nästan alltid misslyckat när man skall göra ett hår ljusare hemma.

om man vill behålla håret, lägg pengar på det, och låt det ta tid.


   
SvaraCitera

yoghurtglass:

nej det blir blondt tillslut, det gäller bara att ha tålamod!

Ja, men det är fortfarande slöseri med tid och pengar.

yoghurtglass:

men i slutändan så är det verkligen värt det, för man kommer ha kvar sitt hår, det kommer vara jämt blondt, - inte fläckigt, det kommer inte vara gult och ja, listan kan göras lång!

Om man inte bleker för ofta får man ha kvar sitt hår ändå.
Jag blekte hemma när jag var blond, det blev inte gult eftersom jag använde silvershampoo och det var inte fläckigt.

yoghurtglass:

det är bäst att slinga, helt klart! och hos frisören, det blir nästan alltid misslyckat när man skall göra ett hår ljusare hemma.

Jag har aldrig använt mig av en frisör när jag färgat och blekt mitt hår och det har aldrig blivit misslyckat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Jag har aldrig använt mig av en frisör när jag färgat och blekt mitt hår och det har aldrig blivit misslyckat.

det är väl du det då, för frisören säger själv att det bästa är alltid att gå till frisör, + att man får pengarna tillbaka om man inte blir nöjd


   
SvaraCitera

yoghurtglass:

för frisören säger själv att det bästa är alltid att gå till frisör

det är klart frisören säger så - annars får de ju inga pengar. daah


   
SvaraCitera