Aviseringar
Rensa alla

Gå i en ny gymnasielinje efter sommaren: en fråga


Ämnesstartare

Låt oss gå rakt på sak: jag finner inte mitt val av linje intressant. Skolan är bra men det jag lär mig, det intresserar mig inte alls.

Jag valde sent detta år att ändra linje så jag valde att avsluta detta år i linjen, men jag har en fråga som jag hoppas någon här kan svara på.

Om man går första året på en linje och byter sedan till en ny efter sommaren: kommer de titta på mina högstadiebetyg som första Gymnasiet eller kommer de även titta på Gymnasiebetygen jag får från avslutade kurser detta år och bedöma även från dem?

Mvh Tiayril


   
Citera

De kommer titta på dina högstadiebetyg så att du får samma referenser som alla andra som söker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så med andra ord: de betygen jag får efter denna linje kommer inte betyda något senare i livet förutom att jag vet mycket mer om datorer?


   
SvaraCitera

Tiayril:

Så med andra ord: de betygen jag får efter denna linje kommer inte betyda något senare i livet förutom att jag vet mycket mer om datorer?

De räknas fortfarande till ditt snitt när du söker in till högskolan med de nya reglerna.


   
SvaraCitera

Tiayril:

de betygen jag får efter denna linje kommer inte betyda något senare i livet förutom att jag vet mycket mer om datorer?

Har du det på papper så är det klart du betyder en hel del..


   
SvaraCitera