Forumet - Gå ner 10 kg på aerobics.

Gå ner 10 kg på aerobics.

1485 0 28
Jag har väldigt lätt för att öka i vikt, men nu har det blivit stopp på det och jag har nu satt upp ett mål.
Mitt mål är att gå ner 10 kg. Minst 5 kg till sommarn, vilket jag borde klara av.

Sen 3 veckor tillbaka har jag börjat träna 5 gånger (5 timmar) i veckan med aerobics.
Jag har även börjat skippa en stor del av godiset, minskat mina middagsportioner och börjat ta med en dubbelmacka och en frukt till skolan som lunch, istället för två dubbelmackor. Mina mellanmål brukar vara ett glas äppeljuice.

Så hur mkt borde jag ha gått ner till juni? Borde jag träna mer för att komma till mitt mål?

Spana också in:

spaceFlea:

Vrf inte mer?


Jag tycker det är en dålig ide att gå ner så mycket när du är så ung. Jag vet inte hur gammal du är men att sätta ett mål på hur mycket du ska gå ner är inget bra. Och att minska maten är heller inget bra. Men att träna och äta frukt är ju jätte bra.
Jag vet en kompis som bestämde sig för att gå ner i vikt och åt mindre hela tiden, hon gick ner 12 kilo och är verkligen för smal nu, och det är jätte svårt att sluta när man väl har börjat med att banta. Du borde vänta. Eller bara dra in på godiset men äta lika mycket och träna!

Och du ser verkligen inte tjock ut på din avatar, det kanske bara är självförtroende som saknas?
m3lis:

det kanske bara är självförtroende som saknas?


Verkligen inte. Mitt självförtroende är väldigt bra faktiskt. Jag är 14 år. Och jag är inte många kilo till det som kallas övervikt heller. Jag väger 5 kg mer än min längd nu. Och i byxor från bikbok har jag den näst och nästnäst största storleken i jeans. Det är fan förjävligt och jag är så sjukt taggad och motiverad på det här. Och jag vet vad jag vill, så 10kg SKA av!
kan du inte bara äta nyttigt ist. Minska på godis??? Du ska inte ha nåt godis. eller inte medias godis i a f, fruit is my candy. och snälla snälla, läs innehållsförteckningar och håll koll på kcal. max 2000/ dag. plus träning. drick mycket vatten. sluta rök och dricka alkohol om det är nåt du gör.
spaceFlea:

Kalorierna tänker jag inte börja räkna. Jag tränar och äter normalt + lite godis. Jag har klarat gått ner 2 kg i månaden på det förut, så jag klarar det nu också.


ok, men det är ett bra sätt att hålla koll på vad man äter. det är lätt att tro att man äter nyttigt.
spaceFlea:

Så hur mkt borde jag ha gått ner till juni? Borde jag träna mer för att komma till mitt mål?


krångla inte till det så förbannat. du vet i princip vad som gör dig tjock, och vad som inte gör det. sluta eller minska kraftigt på det som är dåligt, och träna. du kommer märka skillnad då. glöm inte att styrketräna vilket gör att du formar kroppen och förbränner mer i vardagen.
spaceFlea:

Vrf inte mer?


Träning har en nedbrytande effekt på musklerna Musklerna återhämtar sig när du vilar. Alltså det är när du vilar som du blir bättre och får bättre muskelstyrka. På detta vis:
Image

Om du däremot inte vilar hinner inte dina muskler bygga upp sig och bli bättre, vilket resulterar i att din prestationsutveckling och muskelstyrka bara går nedåt.