Aviseringar
Rensa alla

Gå ner ca 50kg


Ämnesstartare

Hej!

det är så att jag alltid varit ganska överviktig i mitt liv och har nu bestämt mig för att jag bara SKA gå ner i vikt.
Vad tror ni om att sluta med all potatis, ris o pasta och sånt, bara lever på sallad, morot och gurka? Kanske någon form av kött en gång i veckan? Sedan vara ute och gå ca 45 - 60 min varje dag i veckan?
Vet att det beror på väldigt mycket från person till person, men hur lång tid tror ni det kan ta att gå ner ca 50kg?
Jag äter hellre väldigt snålt och så och går ner väldigt snabbt än att gå ner sakta.
har ni några mer tips?


   
Citera
Ämnesetiketter

det är både lättare och mer hälsosamt att gå ner långsamt. jag hade gått till viktväktarna, de vet vad de sysslar med.


   
SvaraCitera

går du ner sakta lär du dig också att hålla vikten bättre i framtiden.. att banta ihjäl sig för att därefter misslyckas lär nog inte vara kul varken för ens hälsa eller för självförtroendet.


   
SvaraCitera

izbiten:

Vad tror ni om att sluta med all potatis, ris o pasta och sånt, bara lever på sallad, morot och gurka? Kanske någon form av kött en gång i veckan? Sedan vara ute och gå ca 45 - 60 min varje dag i veckan?

jag tror att du kommer gå ner i vikt


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo jag vet att det är bättre för hälsan och så att gå ner långsamt och även att det blir lättare att hålla vikten då. Men jag har inte den viljan att hålla på bara lite mindre och så och då hålla på i en längre tid.
Jag bantar hellre ihjäl mig och gör det snabbt och får det överstökat. Och sen vet jag ju att jag inte kan fortsätta äta som jag gjort tidigare.
Så hålla kvar mig på den vikten ska nog allt gå. 🙂


   
SvaraCitera

Med den dieten är det troligare att du får en hetsätningsstörning än att du når en sund och hälsosam vikt som du sedan kan behålla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

hetsätningsstörning

Hmm du menar typ bulimi? kan jag få det fast jag ändå typ har fobi för att kräkas oså? 😛


   
SvaraCitera

Jag tycker du borde gå till en doktor som kan ge dig ett diet schema och informera dig hur mycket du borde gå ner varje månad och varför osv. Att gå ner snabbt är det sista du vill göra [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

sista du vill göra

Vad kan hända mer än bulimi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drick bara vatten så kissar du ut fettet [y]


   
SvaraCitera

Är det roligare än ett smart sett eller vadå? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej bulimi vill jag inte ha, men tror inte jag skulle få det. Jag tycker det känns som att jag har ganska bra kontroll över min kropp?


   
SvaraCitera

izbiten:

Vad kan hända mer än bulimi?

Har du bulimi?


   
SvaraCitera

izbiten:

Hmm du menar typ bulimi? kan jag få det fast jag ändå typ har fobi för att kräkas oså? 😛

Nej, jag menar inte bulimi. Jag menar hetsätning utan kompensation.


   
SvaraCitera