Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt?


Ämnesstartare

Eller så kan du testa att svälta dig sälv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bli vegetarian och käka protein tabletter. hur många vegetarianer är tjocka?


   
SvaraCitera

Eurynomous:

Jag vet inte vad jag ska äta..

hur äter du nu då? rör på dig? och hur väger du osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1684_:

hur äter du nu då? rör på dig? och hur väger du osv?

Just nu har jag bytt mat , om man säger så. Sen jag fick veta att jag har en ätstörning.
Förut så åt jag ingen frukost , Ingen lunch , För jag ville ner i vikt. Sen åt jag middag , och efter middagen åt jag mer och mer och mer. Allt jag hade missat under hela dagen. Hade så kanske i 2 år.
Har fortfarande svårt med att sluta äta på natten.

Jag tränade ganska okej förut. 1-2 gånger per vecka. Nu har skolan början men kanske kommer träna 1 gånger i veckan pågrund av alla läxor. Jag är 169 cm och väger 76 kg.


   
SvaraCitera

Eurynomous:

Jag är 169 cm och väger 76 kg.

jovars, du har iallafall anledning till att gå ner i vikt.
men tumregeln är att äta mindre kalorier än vad du gör av med. ha koll på vad du äter och hur mycket kalorier det innehåller. ät 1000kcal om dagen så går du ner i vikt. promenera också.


   
SvaraCitera

okej. MITT tips e verkligen, och då oavsett ditt humör. ÄT ALLTID FRUKOST!
då en bra å mättsam, stabil frukost för det ökar förbränningen, får igång kroppen.
Ta gärna en rask promenad före frukost med.
Frukost tips;

Gröt på havre/råg med bär (hallon, björnbär, jordgubbar, blåbär) minikeso.... nötter, frukt,... Drick något kalroisnålt, juice. minimjölk.
Ätr stor portion gröt eller mindre portiongröt med fullkornsbröd / knäckebröd med grönsaker eller kalkon/keso på.
Omelett (mest ägg vitor), fettfri och osötat yoghurt.

Sen ät gärna lunch med mycket grönsaker å protein!

Ät frukter under dagen.

Och gå aldrig, aldrig å lägg dig med tom mage!

Du skasträva dig efter att ätA mycket nyttiga fetter, fet fisk, avokado, bananer, nötter osv å mindre kolhydrater å mycket protein :D:D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1684_:

Ät frukter under dagen.

Tack 🙂


   
SvaraCitera

Eurynomous:

Tack 🙂

sure, haru några frågor så kan du alltid mejla. Gå ner i vikt e inga problem alls, jag ska snarer gå upp så jag har de lite tufft nu framöver men de ska med gå [wink]


   
SvaraCitera

Rivethead:

Ska köra på det på Måndag och Tisdag. Måste hålla vikten till Onsdag kväll.

Invägning?


   
SvaraCitera

Individual:

Invägning?

Ja.


   
SvaraCitera

Rivethead:

Ja.

Vad tävlar du i? Viktklass? Ursprungsvikt?


   
SvaraCitera
Papper

Se först till att du äter frukost, lunch, middag och några mellanmål om det behövs.
Vissa kan äta vadsomhelst bara dom äter regelbundet, typ som jag, jag äter mat hela tiden och bryr mig inte om det innehåller mycket fett och jag har faktiskt gått ner i vikt på det sättet. (Har inte gått ner i vikt med mening)

Sen om du fortfarande inte har gått ner i vikt på ett tag så får du börja tänka på vad du äter, kolla på paketet hur mycket fett det innehåller och ta sånt med mindre fett i.


   
SvaraCitera
blum
 blum

1684_:

Och gå aldrig, aldrig å lägg dig med tom mage!

är väl snarare dåligt att äta sent innan man lägger sig?


   
SvaraCitera

Lindblom:

är väl snarare dåligt att äta sent innan man lägger sig?

haha så du menar, om jag tränar kl 7. i 1½ timme så ska inte jag äta något? :S utan MIN sista måltid var kl 5, eh tror inte de e så bra. jag äter fan alltid 7-8 på kvällen, har gått ner ca 20kg i vikt på de. Beror ju alldeles på hur DIn dag ser ut. Ingen familj e väl den andra lik.


   
SvaraCitera
blum
 blum

1684_:

haha så du menar, om jag tränar kl 7. i 1½ timme så ska inte jag äta något? :S utan MIN sista måltid var kl 5, eh tror inte de e så bra. jag äter fan alltid 7-8 på kvällen, har gått ner ca 20kg i vikt på de. Beror ju alldeles på hur DIn dag ser ut. Ingen familj e väl den andra lik.

Öh, nej, det är inte det jag säger. Hur ska jag veta när du tränar osv?
Du säger att man inte ska gå och lägga sig hungrig. Jag har läst att man inte ska vara helt mätt när man går och lägger sig, och att man således inte ska äta sent på kvällen. Självklart är det olika i olika familjer.


   
SvaraCitera