Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i Vikt..


Ämnesstartare

Hejhej!

Vill gå ner i vikt så snabbt som möjligt, ca 10kg, som jag gått upp på ett halvår.

Jag väger ca 98kg och vägde 87kg innan jag började, aj, ja vettefan, böjade käka chips och bli allmänt fet.

Iaf, väger som sagt 98och vill gärna ner till 87kg igen, då jag låg på den vikten i ett år och mådde som en kung, trots att BMI var överviktig.

Så några tips? För att gå ner hälsosamt och så snabbt det går.. Vill inte banta, men kan äta mindre och ut o springa o skit om de e de man ska.

Väger som sagt 98kg och är endast 183-184cm. Så BMI´t bli ganska högt.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag gick upp 12 kg på ca 1 halvår. Det började i Agusti. I januari började jag träna 6 timmar i veckan och ca 2 månader efter det började jag äta nyttigt och nästan skippat godiset. Jag har gått ner 5kg nu [y]
Så den mest effektiva träningen är att jogga och trampa på spinningcykel. Och sen säger det sig självt vad man ska äta. En del Grönsaker och frukt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skapa en tråd på en seriös träningssida istället där lär du få mer bra tips o seriösa svar + mer svar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här kan du se hur många kalorier du bränner i olika träningsmetoder och hur många kalorier det är i en hel del mat:

http://www.kaloritabell.com/kaloritabell_a_till_o.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Så den mest effektiva träningen är att jogga och trampa på spinningcykel. Och sen säger det sig självt vad man ska äta. En del Grönsaker och frukt.

Okej, får fan dra ut och röra på mig nu.

Men sen det där med Maten.. Hmm, är hugrig 24/7 ungefär, skall jag bara äta Frukost, i Skolan, sen kvällsmat? Det kommer bli de största probelemet, att stå emot hungern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

a) Träna.
b) Ät vettigare. Inte mindre, men vettigare.
c) Lyssna på kvinnan.

Angelize:

skapa en tråd på en seriös träningssida istället där lär du få mer bra tips o seriösa svar + mer svar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

a) Träna.
b) Ät vettigare. Inte mindre, men vettigare.
c) Lyssna på kvinnan

Okej [cool]

Men skadar det kroppen att springa varje dag? Den behöver la vila?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TungviktarN:

Men sen det där med Maten.. Hmm, är hugrig 24/7 ungefär, skall jag bara äta Frukost, i Skolan, sen kvällsmat? Det kommer bli de största probelemet, att stå emot hungern.

Om ditt största problem är: stå emot hungern så är det ingen idée för dig att "svälta" för du kommer ju inte kunna hålla det så. Ät små portioner oftare istället. Byt ut pasta/potatis/ris/whatever mot sallad/grönsaker/rotfrukter m.m. byt ut dina matvanor helt enkelt...som sagt gå in på en träningssida de kan mer där eftersom det just handlar om: träning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TungviktarN:

Men sen det där med Maten.. Hmm, är hugrig 24/7 ungefär, skall jag bara äta Frukost, i Skolan, sen kvällsmat? Det kommer bli de största probelemet, att stå emot hungern.

Nej! Du ska äta liiiite, men ofta. 3 större mål och 2 mindre. Ät dig aldrig proppmätt. Bara så att hungern försvinner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TungviktarN:

Men skadar det kroppen att springa varje dag? Den behöver la vila?

Vafan ska du springa för?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Nej! Du ska äta liiiite, men ofta. 3 större mål och 2 mindre. Ät dig aldrig proppmätt. Bara så att hungern försvinner.

Angelize:

Ät små portioner oftare istället.

Okej, Tack ska ni ha 😉

Skall ut och springa med en polare nu [cool] Dom spelar Hockey, och har ruskigt bra kondis, haha, får försöka hinna med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Vafan ska du springa för?

Varför inte? [confused] [tard] 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TungviktarN:

Vill gå ner i vikt så snabbt som möjligt, ca 10kg,

Använder mig denna själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Använder mig denna själv

Och den funkar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TungviktarN:

Och den funkar?

Gått ner 0,5 kg på en vecka, ja.


   
SvaraCitera