Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt


Ämnesstartare

Trollgrisen1337:

Vet inte men det låter otroligt för min del att man kan gå ner i vikt bara på att äta nyttigt och inte röra på sig fast det är nog ändå sant att det går.

så länge man ligger på underskott är det möjligt att gå ner i vikt! [y]


   
SvaraCitera

Ät mindre och räkna inte kallorierna så kommer du att gå ner i vikt.


   
SvaraCitera

mrman:

Ät mindre och räkna inte kallorierna så kommer du att gå ner i vikt.

Så tänkte jag med. Hjälpte inte riktigt (för mig).
Slutade att äta sötsaker i ett halvår, lyckades gå ner 10kg.
SÅ ens vanliga kost minus sött = win, även om det tar tid att gå neråt.


   
SvaraCitera

Trollgrisen1337:

Vet inte men det låter otroligt för min del att man kan gå ner i vikt bara på att äta nyttigt och inte röra på sig fast det är nog ändå sant att det går.

Man behöver inte ens äta nyttigt, bara mindre[party]


   
SvaraCitera

Birgrrr:

jag har själv bantat genom perioder av fasta, det fungerar alldeles utmärkt.

fast då ställer kroppen in sig på svält och du går sedan upp mer när du börjar äta normalt igen.


   
SvaraCitera

isola:

fast då ställer kroppen in sig på svält och du går sedan upp mer när du börjar äta normalt igen.

Kroppen lyder under termodynamikens lagar även fast du inte äter något. Att kroppen ställe in sig på svält är lite av en myt.


   
SvaraCitera

Panda:

t. Att kroppen ställe in sig på svält är lite av en myt.

Nej det är det inte, utan ett mycket smart sätt att överleva på.


   
SvaraCitera

Panda:

Kroppen lyder under termodynamikens lagar även fast du inte äter något. Att kroppen ställe in sig på svält är lite av en myt.

isola:

Nej det är det inte, utan ett mycket smart sätt att överleva på.

Isola: rätt
Panda: fel

http://www.viktvagvisaren.se/svalt/


   
SvaraCitera

Hej igen,

var bara tvungen och skriva här igen, är lite förvirrad av vad Panda & isola argumenterar över. Kan någon förklara med enklare ord haha? 😛


   
SvaraCitera

xyz123:

Isola: rätt
Panda: fel

http://www.viktvagvisaren.se/svalt/

isola:

Nej det är det inte, utan ett mycket smart sätt att överleva på.

Nej.

Kroppens ämnesomsättning förändras inte fören en lång tid av fasta, tar upp till 3 dygn utan föda innan förändringar sker. Det som händer när kroppen går in i "svält" är att den producerar mindre sköldkörtelhormon.


   
SvaraCitera

Trollgrisen1337:

Hej igen,

var bara tvungen och skriva här igen, är lite förvirrad av vad Panda & isola argumenterar över. Kan någon förklara med enklare ord haha? 😛

Isola och xyz påstår att om du inte äter på ett par timmar kommer kroppen förbereda sig inför "svält" och förbränna mindre energi. Detta är en rätt vida spridd tanke men stämmer inte.


   
SvaraCitera

Panda:

tar upp till 3 dygn utan föda innan förändringar sker.

Har du nån källa jag kan kontrollera?


   
SvaraCitera

Panda:

Isola och xyz påstår att om du inte äter på ett par timmar kommer kroppen förbereda sig inför "svält" och förbränna mindre energi. Detta är en rätt vida spridd tanke men stämmer inte.

Aha, jag själv har ingen aning om det.


   
SvaraCitera

xyz och isola, tror ni man kan banta genom att äta typ 1000 kalorier per dag eftersom jag bränner typ 2050 kalorier per dag enligt den där källan som någon postade om på första sidan. Alltså att jag äter typ en gång per 4-6e timme eller går det inte?

Eh hur menar ni?


   
SvaraCitera

Trollgrisen1337:

Eh hur menar ni?

Om du vill banta bort muskler då ska du svälta (vem vill få bort muskler?). Om du vill banta bort fett behöver du minska på kolhydraterna i första hand och sen även svettas med konditionsträning. Det kan räcka med lite snabbare promenader. Tar längre tid då men det blir en stadig viktnedgång.


   
SvaraCitera