Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt


Ämnesstartare

Hej, jag e 13 år och väger ca 80kg (väldigt mycket, jag vet D:) och är 171cm lång. Kan ngn ge lite tips på hur ja ska gå ner i vikt? Ja äter inte godis/chips/läsk de senaste månaderna, men ge mig typ ett schema när jag ska jogga, typ bränner mest fett lr ngt. Tack för hjälp!


   
Citera

Ta på dig regnkläder, sätt dig på en motionscykel, helst inne i en bastu. Gå ner ca 2-3kg lite då och då på det viset. Inte ofta.


   
SvaraCitera

Toggelito:

Hej, jag e 13 år och väger ca 80kg (väldigt mycket, jag vet D:) och är 171cm lång. Kan ngn ge lite tips på hur ja ska gå ner i vikt? Ja äter inte godis/chips/läsk de senaste månaderna, men ge mig typ ett schema när jag ska jogga, typ bränner mest fett lr ngt. Tack för hjälp!

ät inge godis, lite socker (då försvinner sockersuget)
Ät mat regelbundet frukost,Lunch,mellanmål,Middag
ev drick te, ät inte vittbröd

börja att springa 2 gånger i veckan sen efter en månad 3, sen efter 1 månad 4 så kan du springer lägre och lägre, efter ett tag tappar du hållen och då kan du springer mycket längre, och det blir roligare.


   
SvaraCitera

att äta 4-5 gånger om dan är viktigt, fast proppa inte i dig så du får ont i magen, man ska bara vara mätt, då bränner kroppen mera fett.

Äter man lite då svullnar magen upp och man känner sig tjock, + att kroppen sparar fett då, för du svälter[y]

Äta rätt + Träning = Fettförbränning


   
SvaraCitera

börja räkna kalorier. ät max 1500 om dagen. spring 30 minuter om dagen. ät aldrig mellanmål eller sådant. alltså bara frukost,lunch och middag. och helst hoppa över ett par av dom lite då och då.

drick massa vatten (typ en liter) om du känner dig hungrig. då blir magsäcken full och du känner dig mätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era svar. Finns det något riktigt j*kl*gt bra sätt att gå ner i vikt sk*t snabbt? Något normalt då, inte t.ex. ta på dej tjocka kläder och träna motions cykel i ångbastun, utan ngt mer man kan göra hemma. Tacksam för fler svar ^^


   
SvaraCitera

postis_per:

drick massa vatten (typ en liter) om du känner dig hungrig. då blir magsäcken full och du känner dig mätt.

ÄS -> that way


   
SvaraCitera

Toggelito:

Tack för era svar. Finns det något riktigt j*kl*gt bra sätt att gå ner i vikt sk*t snabbt? Något normalt då, inte t.ex. ta på dej tjocka kläder och träna motions cykel i ångbastun, utan ngt mer man kan göra hemma. Tacksam för fler svar ^^

du går ner i vikt av ångbastu fast de är bara vatten, så dricker du igen så går du upp allt.

TRÄNA, spring
säg till dig att springa 15 min, sen 20 sen 30, orkar du inte springa, helatiden.. Då springer du och blandar det med att gå, bara du rör på dig så kommer du gå ner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skit i att räkna kalorier, det är du för ung för. Prata istället med dina föräldrar och lägg upp ett träningsschema som du ser till att följa, kanske pappsen vill bli av med ölkulan ;)? Löpning är definitivt ett utav de effektivaste sätten, tänk på att det handlar mycket om vilja, när det tar emot som mest ger det mest, bara spring på så kommer du att se att du snart kommer in i andra andningen, då det hela bara flyter på. Ät en balanserad kost, banta inte. Du kan också börja köra en del situps, armböj, dips där hemma för att bygga lite muskulatur. Du är för ung för att börja gymma i mina, dock är simning också ett väldigt bra sätt att bränna lite fett på. Med rätt träning kanske du inte rasar väldigt mycket i vikt eftersom du kommer att börja bygga en hel del muskler, muskler väger mer än fett, emellertid lär du se klara resultat inom 2-3 månader förutsatt att du är dedikerad till din träning.


   
SvaraCitera

Toggelito:

Hej, jag e 13 år och väger ca 80kg (väldigt mycket, jag vet D:) och är 171cm lång

Varför gå ner , du är ju lång för din ålder 😉 , jag är 15.5 år och är typ 172 och väger 92-93 Kilo.


   
SvaraCitera

Jag satte mig på träningscykeln, tog fram yougamattan och började med pilates.

Två centimeter redan borta från midjan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

drick massa vatten (typ en liter) om du känner dig hungrig. då blir magsäcken full och du känner dig mätt.

Underbarnet:

ÄS -> that way

ere dåligt att göra det eller vad menar du?


   
SvaraCitera

jogga en halvtimme varje dag:)
du kan ju jogga typ 100m gå 50 jogga 100m osv ah du fattar:D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okai tackar för alla hjälpsamma svar då 😀


   
SvaraCitera

Toggelito:

ere dåligt att göra det eller vad menar du?

man kan få ätstörningar ;P inge bra att gå ner för snabbt


   
SvaraCitera