Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt genom att spy?


Ämnesstartare

Går man ner relativt snabbt och mycket om man spyr upp typ allt man äter?

Efter varje gång när jag har ätit nåt så har jag lust att stoppa fingrarna i halsen men gör det aldrig för jag är rädd att mamma o pappa skulle höra mig då..


   
Citera

Men låt bli att äta då eller


   
SvaraCitera

Ja, funkar utmärkt. Gör så[smile]


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

ne du går upp.


   
SvaraCitera

Bebis [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hört att man får fula och äckliga tänder av det, stämmer det? 😀


   
SvaraCitera

Ja, du går ned i vikt om du spyr upp mat innan kroppen kan tillgodogöra sig näringen i den, och ja, du förstör tänderna. Om dina föräldrar inte hör dig kräkas så lär de märka att du spyr på din andedräkt, eller så lär de fatta när du kilar till toaletten direkt efter varje måltid. Hej.


   
SvaraCitera

stinadenfina:

Efter varje gång när jag har ätit nåt så har jag lust att stoppa fingrarna i halsen men gör det aldrig för jag är rädd att mamma o pappa skulle höra mig då..

Finns hjälp att få. Prata med en vuxen.


   
SvaraCitera

stinadenfina:

hört att man får fula och äckliga tänder av det, stämmer det? 😀

Man tappar tänderna, bruden.


   
SvaraCitera

stinadenfina:

Går man ner relativt snabbt och mycket om man spyr upp typ allt man äter?

Efter varje gång när jag har ätit nåt så har jag lust att stoppa fingrarna i halsen men gör det aldrig för jag är rädd att mamma o pappa skulle höra mig då..

Istället för att spy upp allt efter så kan du ju strunta i att äta istället. För det är ju samma sak. Varför göra besväret att få ner det i magen om du ändå ska få ut det igen?

Flicka, tänk inte sånna tankar. Man kan dö :/


   
SvaraCitera

Nej, nej, nej. Det där är bara dumheter. "Gå ned snabbt" är idiotiskt. Ha tålamod och lev sunt. Lever du sunt lär du hamna på den vikt du passar bäst på, oavsett om det innebär att du går ner, eller som jag mer misstänker, att du går upp.
Och sådana här trådar är INTE ok.

§10. Så kallat ”thinspiration”-material är inte tillåtet att publicera på sajten. Detta innefattar bilder, avatarer, kaloriräknare, tips och trix på hur man döljer sin sjukdom, länkar till pro-ana-sajter, dagliga matrutiner mm. Allt sådant material kommer konsekvent att raderas. Vi hänvisar istället de som lider av någon slags ätstörning till våra vänner på Anorexi- och bulimikontakt.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Stringburka:

.

Ojdå, där vart det fel.


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera