Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt?


Leinzz
Ämnesstartare

Hejsan allihopa! Jag känner att jag är tjock och har inte direkt en " perfekt " kropp som alla andra. Ingen gillar mig och jag känner mig "utanför"... Jag har ganska stor mage och speciellt mina LÅR är bigggg. skitstora... jag klarar mig inte såhär.. tänk er. jag är bara 12 år och jag väger redan mer än min mamma. väger 50kg. något tips om vad man kan göra för att gå ner i vikt hur snabbt som möjligt? vad ska jag äte t.ex??? skriv allt tips ni har. ska försöka göra en lista på deet"..

H


   
Citera

ur lång är du? 50 kg är inget. Minns när jag började väga 50, trodde jorden skulle gå under. Men den gör inte det, det är väldigt få som faktiskt är tjocka när de väger 50 kg 🙂

H


   
SvaraCitera

Leinzz:
Hejsan allihopa! Jag känner att jag är tjock och har inte direkt en " perfekt " kropp som alla andra. Ingen gillar mig och jag känner mig "utanför"... Jag har ganska stor mage och speciellt mina LÅR är bigggg. skitstora... jag klarar mig inte såhär.. tänk er. jag är bara 12 år och jag väger redan mer än min mamma. väger 50kg. något tips om vad man kan göra för att gå ner i vikt hur snabbt som möjligt? vad ska jag äte t.ex??? skriv allt tips ni har. ska försöka göra en lista på deet"..H

När du fyller 13 kan du gymma men under tiden tänk på att inte äta godis på vardagar. Försök hålla rutin på din kost tex frukost kl8 då äter jag 2mackor lunch kl11 middag kl 6 tex lycka till och bry dig inte om vad andra tycker om dig.


   
SvaraCitera
Leinzz
Ämnesstartare

elverpigen:
ur lång är du? 50 kg är inget. Minns när jag började väga 50, trodde jorden skulle gå under. Men den gör inte det, det är väldigt få som faktiskt är tjocka när de väger 50 kg :)H

jag är typ.. 1,54


   
SvaraCitera
reben

Leinzz: en " perfekt " kropp som alla andra

<3


   
SvaraCitera
Leinzz
Ämnesstartare

jag är inte jättetjock på överdelen.. men underdelen är awful.. jag ser as konstig ut

ä


   
SvaraCitera

Leinzz:

jag är typ.. 1,54

50 är fortfarande inte "tjockt" även fast jag förstår att det är lätt att man känner så. Det enda jag kan råda dig till är att försöka hitta en sport du gillar, och äta frukt istället för godis/sötsaker på veckodagar typ. Och försök tycka om din kropp som den är 🙂


   
SvaraCitera
Leinzz
Ämnesstartare

reben:

<3

O.o?


   
SvaraCitera
Leinzz
Ämnesstartare

elverpigen:

50 är fortfarande inte "tjockt" även fast jag förstår att det är lätt att man känner så. Det enda jag kan råda dig till är att försöka hitta en sport du gillar, och äta frukt istället för godis/sötsaker på veckodagar typ. Och försök tycka om din kropp som den är 🙂

kan inte tycka om den,, känner mig så ... hopplös


   
SvaraCitera

Leinzz:

kan inte tycka om den,, känner mig så ... hopplös

Varför? Du kommer inte bli lycklig av att svälta dig heller. Jag förstår att det kan vara svårt att gilla kroppen i perioder men man kommer liksom inte ifrån att man ska leva med kroppen hela livet så man får liksombara "make it work". Om det är till någon tröst är det oftast bara i ens eget huvud felen sitter. Andra omkring brukar inte bry sig faktiskt. 🙂


   
SvaraCitera
Leinzz
Ämnesstartare

elverpigen:

Varför? Du kommer inte bli lycklig av att svälta dig heller. Jag förstår att det kan vara svårt att gilla kroppen i perioder men man kommer liksom inte ifrån att man ska leva med kroppen hela livet så man får liksombara "make it work". Om det är till någon tröst är det oftast bara i ens eget huvud felen sitter. Andra omkring brukar inte bry sig faktiskt. 🙂

;( all jag önskar är att bli smal och kunna ha på mig gulliga sommarkläder på sommaren och bara ha kul och njuta av det.... jag brukar inte ha det så lätt... ingen har mobbat mig eller så men jag känner mig bara ogillad och detbkommer vara så sålänge jag är såhär.... tjock... mina föräldrar vill att jag börjar springa men det är pinsamt att springa ute.. vet inte varför jag tycker så ahha


   
SvaraCitera

Leinzz:
Hejsan allihopa! Jag känner att jag är tjock och har inte direkt en " perfekt " kropp som alla andra. Ingen gillar mig och jag känner mig "utanför"... Jag har ganska stor mage och speciellt mina LÅR är bigggg. skitstora... jag klarar mig inte såhär.. tänk er. jag är bara 12 år och jag väger redan mer än min mamma. väger 50kg. något tips om vad man kan göra för att gå ner i vikt hur snabbt som möjligt? vad ska jag äte t.ex??? skriv allt tips ni har. ska försöka göra en lista på deet"..H

Det gör ont i mig att läsa sånahär trådar. Du ska inte bry dig om vad andra tycker, och vad jag kan se på din längd och vikt är du inte överviktig. Dessutom har du inte vuxit klart vid tolv års ålder. 

Du säger att du känner dig tjock, men det är faktiskt just bara det - en känsla. Du beskriver att ingen gillar dig och att du känner dig utanför...det känns som om allt handlar om din självkänsla i grund och botten. Jag slår vad om att det finns människor omkring dig som bryr sig och älskar dig. Att du känner dig utanför kanske bara beror på att du inte mött rätt människor än. Kanske kan du försöka ta kontakt med nya människor? Gå med i någon fritidsaktivitet eller kanske prata med någon ny i skolan?

Snälla, tänk inte på din vikt. Om du har svårt att tycka om dig själv och lider av det så ta hjälp istället. Prata med kuratorn i skolan eller med någon annan i din närhet. 


   
SvaraCitera

Leinzz:

;( all jag önskar är att bli smal och kunna ha på mig gulliga sommarkläder på sommaren och bara ha kul och njuta av det.... jag brukar inte ha det så lätt... ingen har mobbat mig eller så men jag känner mig bara ogillad och detbkommer vara så sålänge jag är såhär.... tjock... mina föräldrar vill att jag börjar springa men det är pinsamt att springa ute.. vet inte varför jag tycker så ahha

Det är vanligt (och farligt!!) att tänka "om jag blir smal blir jag lycklig". Smalhet är inte lycka, även fast det känns så ibland. Försök hitta nån sport du gillar. Det räcker att röra sig 30 min om dagen, en pw, hundpromenad, cykla, spela badminton... Hitta nåt som är kul bara, försök äta dig mätt på bra mat och undvik socker så tror jag din vikt kommer sköta sig själv 🙂


   
SvaraCitera
Leinzz
Ämnesstartare

Smephine:

Det gör ont i mig att läsa sånahär trådar. Du ska inte bry dig om vad andra tycker, och vad jag kan se på din längd och vikt är du inte överviktig. Dessutom har du inte vuxit klart vid tolv års ålder. 

Du säger att du känner dig tjock, men det är faktiskt just bara det - en känsla. Du beskriver att ingen gillar dig och att du känner dig utanför...det känns som om allt handlar om din självkänsla i grund och botten. Jag slår vad om att det finns människor omkring dig som bryr sig och älskar dig. Att du känner dig utanför kanske bara beror på att du inte mött rätt människor än. Kanske kan du försöka ta kontakt med nya människor? Gå med i någon fritidsaktivitet eller kanske prata med någon ny i skolan?

Snälla, tänk inte på din vikt. Om du har svårt att tycka om dig själv och lider av det så ta hjälp istället. Prata med kuratorn i skolan eller med någon annan i din närhet. 

tack så mycket för svaret! känner mig bättre <3 jag har vänner, men det känns som att jag inte kan lita på dom. :3


   
SvaraCitera

Leinzz:

tack så mycket för svaret! känner mig bättre <3 jag har vänner, men det känns som att jag inte kan lita på dom. :3

:). Okej, jag förstår. Jag vet hur det känns att inte kunna lita på någon, har själv det problemet. Men tillit är trots att något väldig betydelsefullt både för en själv och i en relation. Kanske är det även en anledning till din "utanförskaps-känsla"? kanske kan du försöka testa att lita på någon till 50% och se hur det blir och känns? När du öppnar dig för kompisen lovar jag dig att hon/han också kommer öppna sig mer för dig, och er relation blir därmed också starkare.


   
SvaraCitera