Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt


Ämnesstartare

Jag har tidigare endast bara gått promenader utan att ändra min kost så mycket vilket inte varit så effekt ändå som jag trodde. Så jag har försökt vända på banan lite. Äter knappt några kolhydrater och "tränar" varje dag.

Går upp klockan 6 på morgonen, går ut och går en promenad i 30 minuter. Äter ett stekt ägg när jag är hemma igen, duschar av svetten snabbt, och cyklar eller går till skolan, tar ungefär en halvtimme. I skolan äter jag mest grönsaker och lite protein till, på rasten är jag ute och går. På väg hem från skolan går/cyklar jag hem samma väg, ytterligare 30 minuter. Senare på kvällen efter 6 då jag käkat kvällsmat går jag ut och gör intervaller, växlar mellan att gå snabbt och jogga. Gör det i en halvtimme ungefär, och sedan kommer jag hem.

Sedan fortsätter det så. Vissa dagar går jag en timmes promenad, kanske 3 gånger i veckan. I rask takt.
Till lunch kan jag t.ex äta kyckling och sallad, 1 portion. Mat i det området. Alltid grönsaker. Mörkchoklad som godis.

Är det tillräckligt effektivt för att gå ner i vikt eller behöver jag lägga in mer motion/rörelse i vardagen?
Vill kunna få den killkroppen jag önskar mig, och för det måste jag gå ner i vikt. Har ett sabbat självförtroende och vill bygga upp det men det går inte med tanke på hur jag ser ut nu..

Finns det någonting jag kan förbättra i mina vanor?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hmm 😛


   
SvaraCitera

det går inte att få bra självförtroende genom att ändra kroppen. ändra självförtroendet först och kroppen sen. kanske börja med nån sport, anmäl dig till nåt motionslopp och träna inför det, men träna för att det är skönt ohc kul, inte för att du är "ful" annars.


   
SvaraCitera

Jag äter vad jag vill och gymmar en timme om dagen och ror en timme om dagen. Det funkar gott och väl för mig, tänk på att du ska göra det som känns bra för dig. Men om du vill gå ner mycket i vikt så skulle jag rekommendera en timmes cardio varje dag, istället för att springa intervaller så kan du springa långa sträckor. Eller det som känns långt för dig, alla måste börja någonstans.

Om den "Perfekta" killkroppen för dig innehåller six-pack och vääääldigt mycket muskler rekommenderar jag att du ska börja gymma/styrketräna, äta kolhydrater och protein eftersom det är det som bygger upp musklerna. 

Fast annars beundrar jag dig, att du vill ta tag i det hela eftersom du har kommit fram till att det är det som får dig att må bra. Fortsätt så och stay motivated!


   
SvaraCitera

Sixpack är så överskattat


   
SvaraCitera

Hej! Det är svårt att över internet bedöma om någon verkligen behöver gå ner i vikt av medicinska skäl, och vi på Ungdomar.se vill inte uppmuntra till bantning, speciellt inte när det gäller unga människor. Vi råder dig därför att ta kontakt med en läkare, kurator eller dietist som kan ge en professionell och säker bedömning, och hjälp om det behövs!

Bästa sättet att komma i kontakt med en sådan är att ringa sjukvårdsupplysningen på nummer 1177. Du kan också kontakta din närmaste ungdomsmottagning så hjälper de dig att hitta rätt!


   
SvaraCitera