Forumet - Gå ner i vikt?

Gå ner i vikt?

1132 0 36

Spana också in:

Det bästa sättet att gå ner i vikt på är att inte tänka på själva vikten. Jag själv har slutat med godis och dylikt helt(fastän det varit en lång väg på grund av diverse sockermissbruk) och gått ner automatiskt på det, + ätit betydligt mindre kolhydrater och lagt till fett istället vilket ger en bättre mättnad i mindre portion. För övrigt kan du tänka på att vardagsmotion är det viktigaste och se till att ägna dig åt det innan du tänker i större banor med träningen.
Ruttenfisk:
Om man bara "äter mindre" är det risk att man får i sig för lite av viktiga näringsämnen. I regel är det bättre att ändra på kosten än att minska den. 
Med "ät mindre" menar jag specifikt att äta mindre kalorier.  Med "träna mer" menar jag specifikt att göra av med mer kalorier genom träning. Om det var något oklart vill säga.

Niklas: Med "ät mindre" menar jag specifikt att äta mindre kalorier.  Med "träna mer" menar jag specifikt att göra av med mer kalorier genom träning. Om det var något oklart vill säga.
Mindre kalorier av vad? Mer träning av vad?

Jag vill inte vara petig, men för att behållas på den säkra sidan och inte vilseleda en som är osäker och vill ha hjälp kan det underlätta situationen att vara tydlig.