Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt?


Ämnesstartare

Vilket är enklaste sättet att bränna kalorier o minska din vikt? Vad tycker ni om er vikt? Vad väger du o hur lång? (Ifall du säga) 


   
Citera

Enklaste sättet att bränna kalorier är att röra på sig, ta stark mat och dusch kallt. Själv avskyr jag min vikt och vill so bad väga ca 20 kg mindre men vet att jag kommer typ dö då så får väl skita i det :/ Är 172 och väger väl runt 58 kg


   
SvaraCitera

Mer träning, byt ut en del av den kolhydratrika maten mot sallad och grönt.


   
SvaraCitera

Äta nyttigare först och främst,röra på sig,promenera ofta,styrketräna också kanske.
Är 170 och väger ca 53 kg och vill gå upp några kilon.


   
SvaraCitera

Ät mindre. Träna mer.


   
SvaraCitera

Äta mindre kolhydratrik och proteinrik mat och motionera mer är mitt tips. 


   
SvaraCitera

^ tipsen 

Är själv 187cm och väger 105kg. Bryr mig inte ett skit iprincip därav har jag legat där sista 3åren. 


   
SvaraCitera

Det bästa sättet att gå ner i vikt på är att inte tänka på själva vikten. Jag själv har slutat med godis och dylikt helt(fastän det varit en lång väg på grund av diverse sockermissbruk) och gått ner automatiskt på det, + ätit betydligt mindre kolhydrater och lagt till fett istället vilket ger en bättre mättnad i mindre portion. För övrigt kan du tänka på att vardagsmotion är det viktigaste och se till att ägna dig åt det innan du tänker i större banor med träningen.


   
SvaraCitera

stolt blond svenska:
Äta mindre kolhydratrik och proteinrik mat och motionera mer är mitt tips. 

Varför ska hen äta mindre proteinrik mat? Protein är det bästa en kan äta.


   
SvaraCitera

Niklas:
Ät mindre. Träna mer.

Så behöver det inte alls vara. 


   
SvaraCitera

Axelinaaas:
Enklaste sättet att bränna kalorier är att röra på sig, ta stark mat och dusch kallt. Själv avskyr jag min vikt och vill so bad väga ca 20 kg mindre men vet att jag kommer typ dö då så får väl skita i det :/ Är 172 och väger väl runt 58 kg

Stark mat och duschande är inte relevant i ämnet överhuvudtaget.


   
SvaraCitera

Niklas:
Ät mindre. Träna mer.

Om man bara "äter mindre" är det risk att man får i sig för lite av viktiga näringsämnen. I regel är det bättre att ändra på kosten än att minska den. 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Om man bara "äter mindre" är det risk att man får i sig för lite av viktiga näringsämnen. I regel är det bättre att ändra på kosten än att minska den. 


   
SvaraCitera
mwo
 mwo

Bli deprimerad. Tumme upp


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Om man bara "äter mindre" är det risk att man får i sig för lite av viktiga näringsämnen. I regel är det bättre att ändra på kosten än att minska den. 

Med "ät mindre" menar jag specifikt att äta mindre kalorier.  Med "träna mer" menar jag specifikt att göra av med mer kalorier genom träning. Om det var något oklart vill säga.


   
SvaraCitera