Forumet - gå om 1 år

gå om 1 år

441 0 42
Hej!
Jag undrar bara om den allmänna uppfattningen om folk som går om. Jag går natur i 2an men har bestämt mig för att byta till ett musikgymnasium o måsten då gå om 2an. Jag e skitorolig över hur dom i den klassen kommer se på en och att alla ens polare kommer ta studenten 1 år före mig. oroar jag mig i onödan. Vad tycker ni helt enkelt[bigcheers]

Spana också in:

Jag gick om, byte från natur till estet och tog studenten igår så nu är det över iallafall :)

Att gå om har varit blandade reaktioner, jag hade väldigt svårt att smälta in i den nya klassen då jag upplevde att jag uppfattades som ett stort hot...? liknande al qaida eller nått-.-(väldigt konstig klass), klassen var iallafall inte i den umgängeskretsen jag var van vid. De kompisar som jag hade från natur klassen har jag fortfarande kontakt med även fast de pluggar på annan ort, de flesta från den klassen verkade dock tycka jag var en idiot som fick för mig att gå om 1 år. Jag var helt enkelt trött på allt pluggande och var inriktad på fortsatta studier inom musiken så det kändes väldigt onödigt på natur.

För att svara på din fråga så är uppfattningen för folk som går om (åtminstone på min skola) ganska fientlig och du får räkna med att du tappar kontakten med en del folk i klassen, men det är ditt val och du får räkna med att i trean kommer du va förjävla trött på skolan [cheers]