Aviseringar
Rensa alla

Gå om ett år i gymnasiet.


Ämnesstartare

Är jag fail om jag gör det? På samma skola men ett annat program? Känns som att alla kommer ba "HAHA, där är hon som gick om ett år..." Kanske oroar mig i onödan?

[chocked]


   
Citera
Ämnesstartare

känner många som gjort det, tycker det är starkt att våga byta riktning och inte stanna någonstans man inte trivs för att man inte vill vara personen som gått om ett år!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack du! 🙂 sånna här svar blir jag glad av hihi


   
SvaraCitera

Känner också många som gjort det. Till och med folk som gjort det av andra anledningar än att de bytte inriktning. Ingen som höjer på ögonbrynet över det.


   
SvaraCitera

tror ingen kommer bry sig nämnvärt
är ganska många som gör så på gymnasiet
ingen biggie!


   
SvaraCitera

Har haft några som har gått om ett år i samma klass; det är ingen som tänker på det. Om något får de väl lite mer status eftersom de är äldre.

Själv bytte jag inriktning utan att gå om ett år, du kan ju fundera på om det skulle kännas som en bättre lösning för dig.


   
SvaraCitera

jag ska gå om mitt tredje nu


   
SvaraCitera

som folk säger e de rätt vanligt. Har själv gjort det också.


   
SvaraCitera

som folk säger e de rätt vanligt. Har själv gjort det också.


   
SvaraCitera

folk bryr sig inte särskilt mkt om folk går om under gymnasiet


   
SvaraCitera

många gör det

många ångrar sig och byter


   
SvaraCitera

alohaa:

Är jag fail om jag gör det? På samma skola men ett annat program? Känns som att alla kommer ba "HAHA, där är hon som gick om ett år..." Kanske oroar mig i onödan?

[chocked]

Ja gjorde det. Bytte till internat skola och bytte till ett annat program.

Viktigaste är att du blir utbildad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kommer antagligen byta linje och gå om ett år. (byter från trean till tvåan på ny linje) tredje gången jag byter linje och folk bryr sig inte så mycket.[bigsmile]

Det viktigaste är att du inte låter det verka vara en så stor grej. Livet går ändå vidare och man får ändå mer livserfarenhet. Man får inte tänka som att man förlorar ett år av sitt liv utan man får tänka att man studerar ett år extra bara. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tacktacktack för svaren allihopa 🙂 anledningen till att jag går om är framför allt för att jag vill slippa sommarskola (måste ju läsa en kurser där som jag inte hann läsa på mitt program innan osv) och för att höja betygen lite

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är ganska onödigt att byta, speciellt när man har gått ett år eller mer.

Om det inte är alltför hemskt så tycker jag man borde stanna kvar och bita det sura äpplet. Byter man så kanske man fortförande inte trivs och har då förlängt sin studietid men ett år.

Men jag vet inte, jag börjar gymnasiet imorgon [bigsmile]


   
SvaraCitera