Aviseringar
Rensa alla

Gå på föreläsningar på universitet/högskola?


Ämnesstartare

Brukar ni göra det eller föredrar ni att läsa själva (hemma)?


   
Citera

måste gå orkar inte läsa allt själv, är redan mkt att läsa som det är utöver föreläsningarna. får mkt gratis på några timmar. sparar mig tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

på mitt uni är föreläsningar obligatoriska [crazy]
men har bara 4 föreläsningstimmar i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar gå på så många som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar inte gå, nej.


   
SvaraCitera

Jag går på allt, palla chansa. Pluggar 150 % och det skulle i många fall kännas jobbigt att inte få föreläsningsgrunden.

Hur mycket jag upplever att jag får ut av dem varierar dock oerhört från kurs till kurs. I vissa kurser skulle jag känna att jag i princip smälte till en ångestspöl om jag missade en föreläsning (Psykologi. Palla plöja litteraturen planlöst, det är jävligt bekvämt och givande att få ett skelett innan och slippa bygga det själv.), i andra kurser ger föreläsningarna mig inte så mycket (Spansk fonologi. Lärarjäveln upprepar bara vår mycket simpla och tunna litteratur ordagrannt, dock är det ju gott att få det inhamrat...).

Jag brukar läsa i läsesalen på universitetsbiblioteket. Brukar till och med gå till universitetet och läsa där hela dagarna de ohelgdagar då jag inte har föreläsningar. Är kass på att plugga hemma, det blir inte av då för mycket annat stör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror helt på hur bra föreläsningarna är.
På vissa kurser gick jag på alla, på andra kurser gick jag bara på de 2-3 första föreläsningarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm de e olika, dessutom har jag schemakrockar hela tiden just nu så har typ varit på 2 st totalt i ena kursen so far..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lär mig i regel ganska mycket av föreläsningarna, så jag ser till att gå vid varje tillfälle jag kan. Jag kanske hoppar fler, när jag har 12-15 föreläsningstimmar i veckan istället för 4-5.


   
SvaraCitera

beror på kursen

en av kurserna jag läser nu har jag gått på typ alla föreläsningar. de andra kurserna har jag gått när jag haft lust
Dold text: dvs de två första färeläsningarna

om föreläsaren är kass och ämnet är enkelt orkar jag oftast inte gå på föreläsningarna. om föreläsaren är bra, jag har mycket och göra och ämnet är enkelt går jag inte heller.


   
SvaraCitera

kanske bör tillägga att det är relativt få kurser det inträffar i.


   
SvaraCitera

Går ibland, 70 % av gångerna kanske. Vill mest gå när det handlar om djur/blomsex [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Sagitta:

Vill mest gå när det handlar om djur/blomsex

vad pluggar du för ngt?
typ biolog????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Vill mest gå när det handlar om djur/blomsex

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vad pluggar du för ngt?typ biolog????

Ja, kandidatprogrammet i biologi [smile]

passaro:

Hade en specifik föreläsning igår som hette ''Orkidéernas sexliv''. [crazy]


   
SvaraCitera