Aviseringar
Rensa alla

Gå till en psykolog?


Ämnesstartare

Vad anser ni om personer som går till psykloger?
jag ser inga fel när det handlar om ANDRA men när det gäller mig själv så börjar jag genast att tänka sånt som att det är fel och så långt bort från "min värld".. och så.. även fast jag själv numera tror att jag kanske ev kommer börja få prata med någon.

nej men min fråga är vad ni tycker om människor som går dit? är de riktigt störda eller vad man ska säga 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

nej men gört, det är många fler än vad man tror som gör det och som har en stor nytta av det. det är inget man pratar öppet om och det behöver inte du heller göra[y][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lovepayyouback:

nej men gört, det är många fler än vad man tror som gör det och som har en stor nytta av det. det är inget man pratar öppet om och det behöver inte du heller göra

tack för ditt svar 🙂 vet du någon psykolog eller så man kan gå till som är kostnadsfri? är nämligen myndig.. :S


   
SvaraCitera

Jag går till psykolog. Och nu ska jag stalka up dig på nätet bara för att verka helst störd. [smile]

Du har för mycket fördomar låter det som.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soanonym:

tack för ditt svar 🙂 vet du någon psykolog eller så man kan gå till som är kostnadsfri? är nämligen myndig.. :S

vuxenpsyk, det är som vanbligf sjukvård. antar att det är gratis. ring till sjukvårdsupplysningen och fråga vart du ska vända dig, de har koll på hur det är där du bor. man kan gå till vårdcentralen också, men jag skulle nog velat komam till någon "riktig" på direkten. eller gå till ungdomsmottagningen och be dem där fixa en kontakt til dig, de kan inte neka dig, iallafall tror hjag inte de gör det. be om hjälp!


   
SvaraCitera

Man behöver inte vara störd för att gå till en psykolog det kan vara skönt att prata med en utomstående samt professionell


   
SvaraCitera

soanonym:

Vad anser ni om personer som går till psykloger?

starkt
iaf om mane deprimerad


   
SvaraCitera

detberorpå:

soanonym: Vad anser ni om personer som går till psykloger?

det är väl helt lugnt anser jag. Det brukar hjälpa att prata om sina problem, vissa har kanske inggen de vill prata med om sina problem så de går till en psykolog för det kanske är lättare att prata med någon man inte känner...


   
SvaraCitera

kiingen:

kanske är lättare att prata med någon man inte känner...

Sant, är så för många


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också velat gå till psykolog förut, fast inte nån sån där trött klassisk psykolog, utan en kognitiv beteendeterepeut. Men det var för dyrt


   
SvaraCitera
Wenzel

Nästan alla människor är störda/har problem på något vis så dom sjukaste är nog oftast dom som inte går till en psykolog. Själv skulle jag vilja påstå att dom som går till en psykolog är på bättringsvägen. [smile]


   
SvaraCitera

Wenzel:

Nästan alla människor är störda/har problem på något vis så dom sjukaste är nog oftast dom som inte går till en psykolog. Själv skulle jag vilja påstå att dom som går till en psykolog är på bättringsvägen. [smile]

Haha fan vad sant...


   
SvaraCitera

Jag går själv hos psykologer, har gjort det sen -07. Har haft gruppterapi, kognitiv beteendeterapi o prat med psykolog blabla, är inte stördare för det, men nu kanske ni undrar vad jag "lider av" - ocd , tvångstankar , eller gjorde , whatever. ska vidare till vuxenpsyk nu iaf för o bli frisk för bup tiden går ju ut då man är 18.

men att folk tycker man är konstig, alltså, jag vet inte. det är nog sen förr, är nåt som är intryckt i folks huvuden sen förr då man, som min psykolog sa, då var det något man skämdes för, förr hade man mycket mer skydd runt om själva stället nu är det nästan ett fint ställe, iaf i växjö där jag går. det är som en park runt om, jättefint. som nån sa här i, när man tar kontakt med en psykolog är man på bättringsvägen. man är påväg o få ett bättre liv. och det kan jag med min långa erfarenhet säga med stora bokstäver, lycka till

det som är synd är att det ofta är 3 mån väntetid. men har för mig man har rätt till nån ersättning om det går över den tiden.. nån "garanti". jag behövde dock inte vänta, blev så akut så jag bara låg i sängen gråblå i ansiktet hehe [rolleyes] jag HATAR att det är väntetider. jag menar, det kan vara nån som behöver hjälp just nu. sen säger de; aa du får vänta 3 mån. mycket hinner förändras tills dess, personen kanske hinner ta livet av sig, inte för o låta drastisk.. men så är det ibland..!

nej fy vad jag babblar, till vilken nytta?

aja, lycka till som sagt, en psykolog är bra personer, till för att hjälpa! [love] du klarar detta, jag själv funderar på o vidareutbilda mig till psykolog sen, eller behandlare =)


   
SvaraCitera

Stör mig på psykologer, de låtsas vara din vän och inger trygghet osv, bara för att nå ditt problem.

Sen att det är skitbra, visst, det säger jag inte emot. Men kan inte släppa den tanken. Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gick till kurator i gymnasiet och har även gått till psykolog en del. Har aldrig gillat det speciellt mycket, men tycker absolut inte det är nåt att skämmas över.

Prova!


   
SvaraCitera