Forumet - Gå upp i vikt..

Gå upp i vikt..

261 0 18
Hejsan.

Jag skulle inte vilja påstå att jag har en ätstörning.
För jag äter regelbundet, ganska mycket och så.

Jag har alltid varit smal, men nu på senare år känns det som att jag är ovanligt smal, och hur mycket jag än äter så går jag inte upp i vikt.

Väger en sådär 56kg och är väl 180, så är.. smal.
Jag tränar inte, alls. Ska börja träna överkroppen med hantlar, bena och min kondis börjar jag träna när jag lagt på mig lite till.

Har något som lyckats gå upp i vikt, några tips?
Seriösa svar uppskattas.

Spana också in:

Lolwinub:

Jag har alltid varit smal, men nu på senare år känns det som att jag är ovanligt smal, och hur mycket jag än äter så går jag inte upp i vikt


kallas snabb ämnesomsättning, har jag också. och var glad för det. dom flesta blir tjockisar bara dom tittar på en chipspåse.
Hur ofta äter du under en dag? Äter du frukost, lunch och middag, äter du bara lunch och middag eller äter du fler än 3 mål om dagen?
Om du inte äter mer än 3 gånger om dagen får du självklart börja med det.

Kör på minst 5 mål om dagen om du vill gå upp i vikt!
Frukost

Lunch

Mellanmål 1: Om du har möjlighet laga ihop något själv t ex gröt eller något liknande. Annars går det bra med mackor+juice eller frukt med nötter är också väldigt bra. (Nötter är väldigt bra att äta! Försök att äta mycket med nötter och gärna mellan måltiderna.)

Middag

Mellanmål 2: (Kvällsmål) Ät inte direkt innan du går och lägger dig, ät någon/några timmar innan du går och lägger dig. Här brukar jag äta yoghurt med massa frukt i. Mackor fungerar dock lika bra, det är en smaksak!

Om du har möjlighet kan du ju försöka lägga in ett till mellanmål mellan frukost och lunchen.

Du ska försöka äta så mycket du kan, alltså verkligen hela tiden försöka äta. Efter maten, vänta en halvtimme och sedan försök trycka i dig glass eller frukt.

Detta funkade för mig iaf.

ps. När du börjar träna tycker jag att du borde köpa något proteinpulver som tillexempel gainer. Det underlättar verkligen att gå upp i vikt! Drick direkt efter träningen, men låt det inte ersätta vanliga måltider.
Vill du gå upp i vikt så är det bara att äta! Svårare än så är det inte. Och det är bra att träna, men undvik konditionsträning och fokusera dig mer på att bygga muskler.
Ät flera mål om dagen, samma tider varje dag, regelbundet!
Är matprodukter som innehåller höga halter fett för att gå upp lite i kroppsfett. Sen när du har kroppsfettet du är nöjd med så äter du nyttigt och tränar flitigt.

Glöm inte att ta det lugnt med träningen i början. Inget disco-bygge!