Aviseringar
Rensa alla

Gå upp i vikt


Ämnesstartare

Hoho. Jag är 20 år, nästan 190 cm lång, men jag är tunn, har aldrig sportat något eller liknande, är ingen träningskille i huvudtaget, har lite muskler på kroppen såklart men jag väger bara 68 kg, till min längd gör det mig rätt spinkig, så jag tänkte fråga er om ni har några tips på att bli antingen rippad eller bara bredare om kroppen, t.ex äta mycket, isåfall vad och hur ofta? Träna, isåfall hur och vad ska jag äta för max viktuppgång. Hoppas ni förstår formuleringen!
Mvh


   
Citera

Ät mycket kött och träna så löser resten sig. Enkelt och bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blanca:

Ät mycket kött och träna så löser resten sig. Enkelt och bra.

Har väldigt dåligt med underhudsfett, eller aa fett överhuvudtaget, sånt ordnar väl inte enbart kött om jag har förstått det rätt? 🙂
Tack för svar


   
SvaraCitera

Ät tills du inte kan få i dig mer och gör så varje gång du är hungrig


   
SvaraCitera

öka energiintaget
gymma så du får muskler.
typ så tror jag.


   
SvaraCitera

teddeftw:

Har väldigt dåligt med underhudsfett, eller aa fett överhuvudtaget, sånt ordnar väl inte enbart kött om jag har förstått det rätt? 🙂

Det har jag ingen aning om, vet bara många som har fått muskler genom mycket köttintag plus träning.


   
SvaraCitera

Gå upp i vikt: energität mat, typ med mycket fett.[cute] Det finns "bra" och "dåliga" fetter vad jag hört. Kör hårt med nötter, olivolja och avokado mm.

Bygga muskler: Kolhydrater några timmar innan träning, en massa proteiner direkt efter. Stoppa i dig den energi du gör av med.

Må bra allmänt: Få i dig vitaminer, mineraler osv. Dvs ät inte ensidigt. Drick tillräckligt med vatten.


   
SvaraCitera

Jag skulle bara sagt att du ska passa dig... Förr eller senare oavsätt om du vill eller inte så kommer säkert kilorna öka och öka... Och om du nu testar att äta massa mera saker eller vad folk rekommenderar så blir det bara problem att sluta när du väl kommit igång.

Jag är 19 väger 71 och är runt 175cm lång. Mitt BMI ligger typ precis där jag bör väga. Jag har alltid varit den dära smala killen i klassen framtillomed för ca. 2 år sedan. Då la jag av med träningen nästan helt vilket resulterade att jag gick upp i vikt, blev allmänt trött och ser nu att jag har 3 knölar på magen när jag sitter och kollar ner 😛 Och de vill jag ha bort:p Och då måste jag träna eller sluta med maten jag äter. Och då börjar jag nog lätt träna igen xD Tycker dock att det är konstigt att jag kan ha knölar då jag ska ha ett bra bmi.

Enligt uppgifterna jag fick av dig ligger ditt bmi alldelles under idealvikt, så du bör inte oroa dig. Går du upp något enstak kilo så ligger du dr man bör ligga, om man nu ska lita till fullo på bmi-sidor. Och som sagt; förr eller senare så blir det säkert bra ska du se oavsätt om du inte gör något:)


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Styr upp kosten och lägg dig på ett vettigt kaloriöverskott.
Och börja träna.


   
SvaraCitera

kan ge dig lit fett


   
SvaraCitera

teensoundman:

Tycker dock att det är konstigt att jag kan ha knölar då jag ska ha ett bra bmi.

kanske för att du sitter ner

teensoundman:

om man nu ska lita till fullo på bmi-sidor.

nej


   
SvaraCitera

Börja med att träffa en läkare och utreda om du har några näringsbrister, ämnesomsättningsstörningar eller annat som antyder att din vikt är onormal för dig eller att din kost är otillräcklig. Om så skulle vara fallet så kommer du få råd av din läkare kring vad du kan göra.

Om du däremot äter normalt, får i dig alla näringsämnen och inte har några sjukdomar så kommer du ha svårt för att gå upp i vikt. Att enbart försöka äta mer än du gör i nuläget kommer inte vara särskilt effektivt, eftersom din kropp kommer kompensera det ökade näringsintaget med att omsätta mer energi. Din bästa chans för att få mer kroppsmassa är förmodligen att börja träna, med fokus på anaerob träning. Om du gör det så behöver du också se till att du äter mer. Strunta i proteinpulver, gainers och dylikt, de är överlag dyra, dåligt sammansatta och inte särskilt effektiva.


   
SvaraCitera
höna

ät mer än du gör av med

bra saker att äta för att bygga muskler är: ÄGG. mjölk. och så[crazy]


   
SvaraCitera

teddeftw:

jag tänkte fråga er om ni har några tips på att bli antingen rippad eller bara bredare om kroppen, t.ex äta mycket, isåfall vad och hur ofta?

teddeftw:

Har väldigt dåligt med underhudsfett, eller aa fett överhuvudtaget,

Eftersom du är så smal antar jag att du inte lägger på dig vikt lätt, och eftersom du har väldigt lite underhudsfett kan du nog inte äta dig stor heller eftersom din kropp inte verkar vilja lagra fett. Troligen kommer ev överskottsfett bara samlas runt magen på dig då (bilring).

För dig gäller alltså träning om du vill gå upp i vikt, mycket proteinrik mat så dina muskler kan växa och träning typ 3ggr i veckan.


   
SvaraCitera
Bakric

OF 5:

Ät tills du inte kan få i dig mer och gör så varje gång du är hungrig

Näpp.
Om man vill gå upp i vikt fettmässigt så ska man äta så mycket man kan så sällan som möjligt (kanske en gång om dagen bara) eftersom kroppen då går på sparlåga och suger åt sig allt den kan.

Frippe96:

För dig gäller alltså träning om du vill gå upp i vikt, mycket proteinrik mat så dina muskler kan växa och träning typ 3ggr i veckan.

Precis.
Kött, ägg, mjölk, snor, insekter, vad som helst med protein [crazy]


   
SvaraCitera