Forumet - Gå upp i vikt.

Gå upp i vikt.

1272 1 17
Har ett stort problem!
Jag är 169cm lång och väger 51kg och är väääldigt smal. Jag kan känna de flesta benen i kroppen och mina handleder är jätte tunna.
Så jag skulle vilja ha lite hjälp, tips och råd på vad jag kan göra för att bli rundare & få lite mer muskler :)

Alltså, vilka övningar ska jag göra?
Hur ska jag gå till väga? Kan jag använda gainer?

För jag har verkligen problem for sure. Inga kläder sitter som dom ska och det är deprimerande :(
Xisco:

Det som fick mig att gå upp i vikt var att må dåligt sant äta sötsaker dagligen. Och att vara 20+. Innan jag var det kunde jag äta massa skit utan att gå upp. Seriösare tips: börja träna något muskelbyggande. Simning brukar jag köra.


Jag har en ämnesomsättning som är riktigt hög, plus då att jag röker (men ska sluta så fort jag fått mitt gymkort). Åh herre.. simning? Jag gillar inte att simma :(( Men det kan nog vara värt att testa! :)


RakatKadaver:

Ja, metabolismen var inte som den en gång var. Nu suckar jag för varenda bulle jag trycker i mig. Äsch, ryck upp dig kjell. Det är kul att vara vuxen. Men jag tror pasta och styrketräning kan vara värt att testa.Passa på.


Jag skulle mer än gärna vilja bli av med min konstiga ämnesomsättning. Tycker det är äckligt & fult att vara pinnsmal ._. När det kommer till träningen där, om man nu tänker gym, så kommer ett litet problem.. jag vet inte hur man använder alla apparater där inne :$ Newbie you know! Pasta kan jag äta 2ggr om dagen :3 är hungrig ofta :o

Spana också in:

Kapten_Kaxig:

Jag har en ämnesomsättning som är riktigt hög, plus då att jag röker (men ska sluta så fort jag fått mitt gymkort). Åh herre.. simning? Jag gillar inte att simma :(( Men det kan nog vara värt att testa! o


Har du tur/otur så har du samma omsättning resten av livet :P
Men ja simning är värt att testa. Då tränar du i princip hela kroppen.
Hmm är inte expert på området men
Träna det du tycker är kul. Gymma låter ju som en bra idé, att bygga upp styrkan. Glöm framförallt inte att vila mellan passen (eller ca 48 h till du tränar samma muskelgrupp igen).
När det gäller mat är det ju större portioner som gäller. Se till att få i dig en varierad kost, tillräckligt med kolhydrater/fett/protein/vitaminer/mineraler.
Tänk inte att det ska gå fort heller, för det tar ju sin tid. Lycka till [cute]
Kapten_Kaxig:

jag vet inte hur man använder alla apparater där inne


Fråga! Eller boka en personlig tränare/liknande första gången som kan visa dig. Annars brukar alla på gym vara väldigt hjälpsamma och snälla, de visar gärna hur man gör. Så var inte rädd att fråga, det är inte bra ifall du gör en övning fel och felbelastar ryggen t.ex.
Xisco:

Seriösare tips: börja träna något muskelbyggande. Simning brukar jag köra.


Förlåt men det var nog bland det mest korkade förslaget jag någonsin hört. Simning förbränner nästan allt du stoppar i dig. Om du tränar på en någorlunda seriös nivå. Dessutom blir du inte alls särskilt stark av simning, du formas bara.


Ta Denna Bernard som ett exempel. Inte fan har han skapat den kroppen han har genom att simma enbart.
http://harenzo.h.a.pic.centerblog.net/086fooou.jpg


Jag själv har simmat på tävlingsnivå och har själv kunnat äta pizza/pasta 7 dagar i veckan och fortfarande ligga kvar på samma vikt. Det gäller att räkna det sammanlagda kalori intaget, det är vad som räknas.