Aviseringar
Rensa alla

Gå upp i vikt, hur?


Ämnesstartare

Har haft en ätstörning under ca ett halvår nu och gått ner ca 10 kg i vikt. Vägde nånstans mellan 56-59 kg innan och just nu ligger jag på 48,5 kg. Är ca 170 cm lång.
Har inte haft mens på ca 3 månader nu... 
Jag har insett mina problem och vill gå upp i vikt, funderar på ca hur många kalorier jag bör äta per dag för att öka? Vill inte heller att det ska gå FÖR fort. 
Undrar också ungefär hur mycket jag borde gå upp? 


   
Citera
Kudhos

Uppsök en läkare eller kostrådgivare som kan  ge dig en måltidsplan för dina mål och hälsa. En vuxen person snittar 2000 kalorier. Ät clean mat och regelbundet. 


   
SvaraCitera

Varför gick du ned i vikt? Försök hitta orsaken till det, och tänk på hur det var innan. Analysera ditt tidigare beteende, för att motverka att hamna där igen. Ät 6 mål om dagen, gärna flera portioner.


   
SvaraCitera

Kebabtallrik är gott. 


   
SvaraCitera

När det handlar om ätstörningar sitter allt egentligen i huvudet, så jag skulle rekommendera att du söker hjälp. Det kan vara läskigt som "ätstörd" att gå upp i vikt och man behöver stöd. Lycka till!


   
SvaraCitera

asså du kanske kan prova med att käka mycket "hälsosamt mat" så får man ju inte lika mycket dåliga känslor över det.

du kanske kan träna lite sen efter det så käkar du mager kyckling med krydda och grönsaker men mycket ändå då kanske du inte tänker lika mycket på det.

Det är så lite med mig själv, man vill inte käka för gå upp i vikt men när man käkar nyttigt lyckas man käka mera.


   
SvaraCitera