Aviseringar
Rensa alla

gå upp i vikt snabbt utan kompliceringar


Ämnesstartare

då menar jag inte som "ät 40000 kcal per dag" fattar nada av kcal och sånt
vill ha en beskrivning om hur mycke det verkligen är


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

hur mycker är typ 1000 kcal?


   
SvaraCitera

Rawrtarded:

...

Har tagit bort ditt inlägg och ett tips är att skippa liknande kommentarer i framtiden. Tråden är seriöst menad och att skriva sånt där hör inte hemma här. Keep that in mind!


   
SvaraCitera

Har tagit bort de oseriösa inläggen.

Tantfan:

hur mycker är typ 1000 kcal?

Det beror ju på vad det är.

Men ett exempel på ~1000kcal är en 200g chokladkaka.
Har för mig att det på förpackningarna står att det är 135kcal i 25g eller något sånt.

Det går säkert att googla på 1000kcal och få fram vad det motsvarar. Normalintaget för en människa är väl 2000kcal om dagen om jag inte är helt ute och cyklar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Men ett exempel på ~1000kcal är en 200g chokladkaka.
Har för mig att det på förpackningarna står att det är 135kcal i 25g eller något sånt....

ok, tack för vettigt svar. Finns det nånting man kan räkna ut hur mycke man får i sig per dag?


   
SvaraCitera

Tantfan:

hur mycker är typ 1000 kcal?

Runt 10 portioner havregrynsgröt

Tantfan:

ok, tack för vettigt svar. Finns det nånting man kan räkna ut hur mycke man får i sig per dag?

Kolla på baksidan av förpackningen hur många kcal 100g av det du ska äta innehåller. Står det inte så kan du alltid kolla upp det på livsmedelsverkets tabeller som du hittar på:
http://192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV

Gör helt enkelt så att du väger det du ska äta med en vanlig köksvåg och räknar ut det totala energiinnehållet med en miniräknare ifall det blir svårt att hålla allt i huvudet[smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera