Aviseringar
Rensa alla

Gå ut för tidigare homofobisk pappa?


Ämnesstartare

Hej.

Jag har precis kommit på att jag är homosexuell..
När jag gick ut för mamma (som inte har något emot det) sade hon bara att hon alltid har vetat det.

Och jag vet inte hur jag ska gå ut för pappa nu, några tips? Han har tidigare varit homofob och han tycker fortfarande att det är konstigt och onormalt.


   
Citera

Ichigo_Chan:

Och jag vet inte hur jag ska gå ut för pappa nu, några tips?

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ichigo_Chan:

Och jag vet inte hur jag ska gå ut för pappa nu, några tips?

ge han jordgubbbar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han kommer nog ta det rätt hårt ifall han fortfarande skulle vara homofob men det är nog bra att berätta det rakt ut nu innan du kommer in i mer seriösa förhållanden?

Det slutar nog bra ändå [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte egentligen, eftersom jag själv aldrig har varit i en liknande situation. Men eftersom din mamma inte har något emot det kanske du kan berätta det för honom när hon är i närheten, ha henne som stöd typ? Det kanske blir lättare både för dig och honom då [smile]


   
SvaraCitera

CHAOTiC_:

Men eftersom din mamma inte har något emot det kanske du kan berätta det för honom när hon är i närheten, ha henne som stöd typ? Det kanske blir lättare både för dig och honom då

det låter mycket vettigt[y]


   
SvaraCitera

dar hem en pojkvän, så fattar han nog..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta med perversioner så slipper du problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ichigo_Chan:

Och jag vet inte hur jag ska gå ut för pappa nu, några tips?

Min pappa var superhomofob. Jag sket i det och sa det till honom iaf, förklarade att han fick svälja det. Det gjorde han.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla behöver inte veta allting om en. Dessutom lär han ju få reda på det den dag du kommer hem med en tjej anyway. Sammanfattningsvis, det är ganska onödigt att komma ut.


   
SvaraCitera

Varför känner du att du måste berätta det alls? Om du nu måste så kan du kanske göra som CHAOTiC sa.


   
SvaraCitera

Ichigo_Chan:

Och jag vet inte hur jag ska gå ut för pappa nu, några tips? Han har tidigare varit homofob och han tycker fortfarande att det är konstigt och onormalt.

Varför inte framlägga problemet för din mor? Hon känner din pappa bättre än någon på forumet gör, och kan säkert komma på något. En stor anledning till att du har föräldrar över huvud taget är ju trots allt att de ska hjälpa dig.

Annars kan du ju göra som de redan har skrivit. Ta modern till hjälp eller skit i att berätta det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

dar hem en pojkvän, så fattar han nog..

Nej, då skulle hon ju vara heterosexuell [rolleyes]

CHAOTiC_:

mamma

lockbete:

[y]

EmperorNero:

mor?

Sen så kan det ju vara så att hon har skilda föräldrar, och då är det nog inte så lätt att ta med mamman som stöd osv, alla som skrev det som tips [no-no]


   
SvaraCitera

mit råd är att strunta i att berätta det, men ändra inte på dig själv liksom säg saker som annars. Han lär väl märka det om han inte är allför ego. Jag har ofta märkt på kompisar som är det.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Sen så kan det ju vara så att hon har skilda föräldrar, och då är det nog inte så lätt att ta med mamman som stöd osv, alla som skrev det som tips [no-no]

Sant förvisso.


   
SvaraCitera