Aviseringar
Rensa alla

Gällande "du har skrivit fel lösenord"


Ämnesstartare

Skulle inte denna funktion kunna ersättas med att automatiskt skicka ett mail med någon form av aktiveringskod? Då bekräftar man ju att det är samma person och slipper dessutom vänta pga fuckat internet.


   
Citera
Ämnesstartare

http://ungdomar.se/sendpwd.php
Finns väl?
Funkade visst att trycka även om man var inloggad, knasigt, men ja. Under användarnmn på inloggningsrutan finns "glömt lösenord" bara trycka där, skriva användarnamn + e-mail så är det fixat.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Knarko:

Finns väl?

tror att han menade att sidan spärras om man råkar slå in fel flera gånger. minns att min säriga internet gjorde detta av sig själv ibland.

bra idé dessutom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

tror att han menade att sidan spärras om man råkar slå in fel flera gånger. minns att min säriga internet gjorde detta av sig själv ibland.

Tänkte det först men då han ej skrev det i texten så trodde jag han menade som jag sa [cute]

Tycker också om idén men då får

Åtta:

Läsa tråden och lista ut något smart om han vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAR OCKSÅ PROBLEM MED DET NÄR JAG ÄR HEMMA MED MITT MOBILA INTERNET
HATAR SKITEN DÅ

ba åååh nu måste jag logga in på um EN GÅNG TILL för att mitt internet dog......*klickar på "Logga in"*...."du har skrivit fel lösenord tre gånger. kontot är spärrat en timma"
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, hatar när det händer! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gick det med detta?


   
SvaraCitera
Åtta

Dan_the_ironman:

Hur gick det med detta?

Jag hade helt förträngt detta.

Jag är inte helt säker på hur blockeringen sköts, men jag har en gissning. Så visst är det möjligt att skapa den funktionalitet du nämner, dock innebär det att jag skulle kunna spamma sönder dig genom att skriva ett skript som försöker logga in på ditt konto om och om och om igen - vilket inte vore så trevligt.

Så mja, jag är inte säker på att det är rätt väg att gå. Du har dock helt rätt om att det är skitirriterande när man blir blockerad efter tre försök. Jag tror att rätt sätt att hantera det vore att istället införa en vänteperiod efter ett visst antal misslyckade försök. Typ att tiden mellan detta försök och nästa måste vara mer än:

(försöksantal-3)*2 sekunder

Då blir det omöjligt att automatisera inloggningsförsök (för att försöka brute forca någons lösenord), utan att folk behöver bli blockerade i en timme.

Men hur som helst så är det inte jag som håller i plånboken, så det är inte mig ni ska tjata på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Men hur som helst så är det inte jag som håller i plånboken, så det är inte mig ni ska tjata på.

Ok, men tack ändå (Y)


   
SvaraCitera