Aviseringar
Rensa alla

gäspa med ögonen


Ämnesstartare

kännwe ni igen detta?

ofrivilliga muskelsammandragningar i ögonmuskulaturen vid trötthet i kombination med retningar som datorskärm, tv. ögonen kniper hårt ihop sig av sig själv, som reflex, ibaldn sprätter det i ögonen att knipa och det är skönt att ge efter


   
Citera
Ämnesstartare

tja cooling

nej jag tror inte jag har upplevt det utöver att blicken blir dåligt fokuserad och det är skönt att blunda för att slippa försöka skärpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nepP!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

tja cooling

tja baby läget

frukt:

nej

enhimmelskdrog:

nepP!

är jag normal

frukt:

utöver att blicken blir dåligt fokuserad

det är fett obehagligt när man inte kan ställa in sakernas avstånd med ögonen. man försöker fästa blicken men den åker bara bak. skärpan funkar inte
men det kanske också bara är jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

tja baby läget

det är b-ra men jag är på humör att vägra sömn i någon timme framöver nu, regn och fågelsång

hur är det själv?

framtidskon:

är jag normal

det är en bra fråga, ibland har jag också undrat

framtidskon:

det är fett obehagligt när man inte kan ställa in sakernas avstånd med ögonen. man försöker fästa blicken men den åker bara bak. skärpan funkar inte
men det kanske också bara är jag

eehm jag har typ aldrig haft något krångel med synen alls så jag är fel person att fråga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

det är b-ra men jag är på humör att vägra sömn i någon timme framöver nu, regn och fågelsång

har du redan fågelsång? jag har ingen. jag är på humör att sova men....

frukt:

hur är det själv?

d e la bra

frukt:

det är en bra fråga, ibland har jag också undrat

har du funnit något svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

har du redan fågelsång? jag har ingen. jag är på humör att sova men....

ja, hemskt är det, hemskt
ah, vad skönt det blir sen när det väl går då

framtidskon:

d e la bra

göttans

framtidskon:

har du funnit något svar.

nä helt omöjligt!
det är väl kul att vara special starchild

rymd sa en gång att sparta hade någon teori om vrf ryska killar är macho, typ förstörelse av kulturarv under sovjet i förmån för annat, jag undrar lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ryssland är krångligt

nu ska jag närma mig sovläge

lycka till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

k. skärpan funkar inte
men det kanske också bara är jag

Kanske behöver du dator/läsglasögon. Mina ögon brukar bli jättetrötta när jag slarvat med mina.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

det är väl kul att vara special starchild

bättre än average childchild eller

frukt:

rymd sa en gång att sparta hade någon teori om vrf ryska killar är macho, typ förstörelse av kulturarv under sovjet i förmån för annat, jag undrar lite

han minns inte detta.

men han har så många teorier så hur ska han

isola:

Kanske behöver du dator/läsglasögon. Mina ögon brukar bli jättetrötta när jag slarvat med mina.

fast jag tror jag mer får så när jag är psykiskt trött än ögontrött egentligen. tror det är perceptionen som är fel, inte ögonen, liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte riktigt om det som händer mig ibland, väldigt sällan, är att gäspa med ögonen, men... ögonlocket brukar börja rycka, ja, man kan nästan kalla det för vibrera. Känns sjukt jävla roligt[bigsmile]Skulle vilja att det hände oftare än nån gång per månad eller varannan månad[sad]

[love]


   
SvaraCitera
mynona

Jag sluter alltid ögonen innan jag gäspar för att undvika muskelryckningar kring dem. De känns karaktärslösa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

rymd sa en gång att sparta hade någon teori om vrf ryska killar är macho, typ förstörelse av kulturarv under sovjet i förmån för annat, jag undrar lite

framtidskon:

han minns inte detta.

Minns inte heller detta(?).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Minns inte heller detta(?).

Vi fickade vid zinkensdamm och jag pratade om hur man får intrycket av att det råder nästan en vargmentalitet i ryssland, då nämnde du Spartakus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

Vi fickade vid zinkensdamm och jag pratade om hur man får intrycket av att det råder nästan en vargmentalitet i ryssland, då nämnde du Spartakus.

Minns promenaden om vi tänker på samma, men inte just det. [n] Nåväl.


   
SvaraCitera