Aviseringar
Rensa alla

Gainer


Ämnesstartare

Jag har bestämt mig för att komplettera min dagliga kost med 1-2 portioner gainer, då min metabolism och tidigare problem med överfunktion av sköldkörteln har gjort det svårt för mig att gå upp i vikt.

Nu kan det sägas att gainers kanske är dyra och onödiga, men min far känner en snubbe som äger ett företag som producerar och packar bl.a. denna typ av produkter, så priset är inget problem.
Jag har just fått en stor låda med en massa påsar Mass FX gainer, och jag undrar om någon har använt sig av den och kan man i så fall få feedback gällande resultat/kvalitet? Chokladsmak btw.

Undrar även om produkten Serious Mass inte är mer passande då varje portion av den produkten ger 70% mer kcal och dubbelt så mycket protein (ungefär) än Mass FX.

Tacksam för seriösa svar.


   
Citera
Ämnesetiketter

Den du har nu kan vara bra att börja med, för att se om det ger någonting. Om inte, så kan du ju göra ett försök på Serious Mass. Se bara till att äta tillräckligt med vanlig mat också, så att du får i dig allt du behöver i övrigt.

Har inte provat just den du har fått tag på, utan en annan. Men jag tror att alla tar upp gainers olika mycket, eftersom man äter och tränar olika mycket...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mass FX gainer och serious mass är väldigt goda gainers. det flesta märken du kan köpa från gymvaruhuset är väldigt goda. (om dem är något mer än bara skit kan bara dem som gör dem veta)

Som renesmee säger så ska du verkligen inte utesluta vanlig kost för det är A&O för tränande.

ett annat tips också för att du ska öka i rätt vikt så se inte "kalorier som kalorier"
är inte pizza, godis pommes etc. ät mat av god kvalitet, fullvärdigt protein, långsamma kolhydrater och inte för mycket fett. försök öka ditt energi intag med 10%-20% energi jämnfört med nu. den ökningen ska bestå av kolhydrater och protein. fettet ska ligga på samma nivå som förut. den ända gången du egentligen behöver gainer det är fall om du någon gång slarvar med kosten och behöver lite extra energi.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Se till att du tränar ordentligt och inte börjar se de som en måltidsersättning. Då är risken ganska stor att du kommer få stalka runt i deffningstråden.[bigsmile]


   
SvaraCitera