Aviseringar
Rensa alla

Game Booster program för spel.


Ämnesstartare

Hej!
Jag undrar bara vad ni tycker om dem här programmen som är gjorda för att enklare spela spel?? Själv tycker jag att dem fungerar väldigt bra.[smile]

Intel/AMD
1. Game Booster
Intel/AMD Processorer
Intruduktion på Engelska

Designed to help optimize your PC for smoother, more responsive game play in the latest PC games with the touch of a button, Game Booster helps achieve the performance edge previously only available to highly technical enthusiasts.

It works by temporarily shutting down background processes, cleaning RAM, and intensifying processor performance. That means you can keep all the features of Microsoft® Windows Vista® and XP® ready for when you need them, but turn them off when you are ready to get down to serious business – gaming. Game Booster makes it simpler to enjoy the latest games and take your experience to a new level.

Funkar fint men även om det är på Beta 4. Funkar dock inte på XP 64-bit.
Här kan man ladda ner.
http://www.majorgeeks.com/Game_Booster_d6148.html

2. Det andra Spel Programmet är AMD Fusion For Gaming.

Fungerar Endast på AMD processorer.

Intruduktion på Engelska

Designed to help optimize your PC for smoother, more responsive game play in the latest PC games with the touch of a button, the AMD Fusion for Gaming utility helps achieve the performance edge previously only available to highly technical enthusiasts.

It works by temporarily shutting down background processes and intensifying processor performance with AMD Boost. That means you can keep all the features of Microsoft® Windows Vista® ready for when you need them, but turn them off when you are ready to get down to serious business – gaming.1

Made with simplicity in mind, we still let you behind the curtains and into the advanced interface to change how the utility works. You can customize with user selectable profiles which optimizes your PC for gaming. Also, you can easily build your own profile and choose exactly what you want disabled for a leaner footprint.

Want to squeeze every bit of performance from your system? Engage our most advanced acceleration technologies such as Auto-Tuning and Hard Drive Acceleration.2 Push the limits of how lean and mean you can make your Gaming PC.

At AMD we are dedicated to bringing together the people, ideas and technologies that help ignite the PC gaming experience. Solutions like AMD GAME! PCs and the AMD Fusion for Gaming utility make it simpler to enjoy the latest games and take your experience to a new level. All systems go!

Det här är det jag använder för min speldator. Funkar också för xp-64. [smile]
OBS!!!!
Tar ni dem mer avancerade alternativen så innebär det också att datorn kommer att överklockas till en viss grad [AMD Boost och AMD Overdrive funktionen]. Därför rekommenderar jag att ni använder bara Profile: Beginner.
Personligen har jag gjort en egen profil där jag har med Windows brandvägg och ingen AMD funktion. För er professionella kan ni köra advanced och expert profilen eller kanske göra en egen profil.

Här kan man ladda ner.
http://www2.ati.com/misc/fusion/AMDFusion.exe

Så vad tycker ni om dem här????


   
Citera
Ämnesstartare

Bajwa:

Det här är det jag använder för min speldator.

Använder samma, och märker inte mycket skillnad. Lite skillnad i vissa spel som min dator knappt klarar av (har en rätt gammal historia på 2.3 GHz, 1 GB ram).


   
SvaraCitera

blev ju ingen skillnad :@


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte det gör så stor skillnad på en relativt modern dator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Tror inte det gör så stor skillnad på en relativt modern dator.

Alla bäckar små


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

Alla bäckar små

Jo men det innebär att ha ennu en till applikation i bakgrunden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jo men det innebär att ha ennu en till applikation i bakgrunden.

en applikation som stänger ner 10 andra(varierar) anser jag vara bättre. Beror lite på hur många onödiga applikationer man nu har. Men programet är lite av en gudsgåva för mig som inte längre orkar tweaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

en applikation som stänger ner 10 andra(varierar) anser jag vara bättre

Det kan det iofs vara, men hur mycket påverkar inaktiva tjänster systemet i jämförelse med en applikation? Men det kan kanske ge en fps eller två i nåt spel.

Sen tycker jag att det känns vanskligt rent säkerhetsmässigt med en tredjeparts-applikation som mer eller mindre kan styra alla viktiga tjänster och spänningen över datorns enheter. Iom att den antagligen måste köras som admin så känns det lite olustigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det kan det iofs vara, men hur mycket påverkar inaktiva tjänster systemet i jämförelse med en applikation? Men det kan kanske ge en fps eller två i nåt spel.

JAg använder det för att det stänger ner applikationerna som sitter och drar en massa minne. Jag ser det som en smidig lösning för att slippa att tweaka. frigör i princip 200mb när jag drar igång programet hjälper väll loading screensen i spel osv.

aristoteles:

Sen tycker jag att det känns vanskligt rent säkerhetsmässigt med en tredjeparts-applikation som mer eller mindre kan styra alla viktiga tjänster och spänningen över datorns enheter. Iom att den antagligen måste köras som admin så känns det lite olustigt.

Det där får vara upp till användaren själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

frigör i princip 200mb när jag drar igång programet hjälper väll loading screensen i spel osv.

Windows frigör ju själv de resurser det använder då man startar en krävande fullscreen-applikation. Eller kör du vista?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Windows frigör ju själv de resurser det använder då man startar en krävande fullscreen-applikation. Eller kör du vista?

Nepp kör tinyxp. Jasså ? det var nytt för mig isf är programet helt värdelöst för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

Nepp kör tinyxp. Jasså ? det var nytt för mig isf är programet helt värdelöst för mig.

Har du märkt att det tar en viss tid för windows att återkomma till sitt vanliga läge efter att man stänger av ett krävande spel? Det är då windows laddar tillbaka operativets grafiska delar från hårddisken för att det inte ska ta massa plats. Det är även anledningen till att det är mer krävande att spela i fönster istället för fullscreen, för då måste windows behålla det grafiska gränssnittet i ram.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Eller kör du vista?

Vadå "Eller kör du Vista?", Vista är betydligt bättre än XP på att frigöra sig resurser när mer krävande applikationer används.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alizée:

Vadå "Eller kör du Vista?", Vista är betydligt bättre än XP på att frigöra sig resurser när mer krävande applikationer används.

Du får tro precis vad du vill.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Du får tro precis vad du vill.

Du får tro att du vet vad du vill, men för ditt eget bästa så är det bättre för dig att du inte yttrar dig överhuvudtaget.


   
SvaraCitera