Aviseringar
Rensa alla

Game of Thrones säsong 5 släpps i April (Varning för spoilers)


Ämnesstartare

det ryktas om att samwell kommer dö Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte långt kvar nu. 


   
SvaraCitera

Finns på en sida jag inte kan nämna vid namn nu. Hehe


   
SvaraCitera

Finns en sida jag kan nämnda vid namn och länka som brukar kommer ut med avsnitt dagen efter eller tidigare. Men funderar om jag ska länka eller inte. 


   
SvaraCitera
time
 time

MaximusPrime:
Finns en sida jag kan nämnda vid namn och länka som brukar kommer ut med avsnitt dagen efter eller tidigare. Men funderar om jag ska länka eller inte. 

Även om jag själv sett allt är det ju inte lagligt och därför får det inte länkas här. Bara så du vet! Folk får väl googla själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såg de fyra första avsnitten igår. Ångrar mig nu då jag måste vänta i en månad innan jag får se nästaLedsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pastakatt:

Bästa serien jag någonsin sätt. 

Sett* 🙂


   
SvaraCitera

time:

Även om jag själv sett allt är det ju inte lagligt och därför får det inte länkas här. Bara så du vet! Folk får väl googla själva.

Tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har börjat kollat på Game of thrones, har hatat det med hela mitt hjärta förut.

Men de har ändrat så mycket från boken vad jag hört och börjat tagit det lite snabbare och skippat onödiga scener. Lite mer fart. 

*Spoiler Alert*

Tex andra eller tredje avsnittet när Arya kommer fram till the faceless men dörren och blir avfärdad och hon sitter där vid dörren en dag och rabblar upp ett par namn och slänger myntet i vattnet. Herregud eftersom inget hände med det utan helt onödigt visa bara när hon slänger myntet i vattnet så har man 4 minuter där bara man kan göra actionscenerna längre och bli intressantare att kolla på istället för sömnpiller.

Jag hoppas verkligen inte att Kevan Lannister och gänget är där för att lyfta upp cersei's karaktär som hon var för Joffrey i brist på kreativitet. 

Hoppas allt är planerat för att störtar daenerys targaryen kingslanding så var the boltons och gänget helt jävla onödigt. En helt jävla onödig subplot i brist på kreativitet.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon som har varit i Stockholm (Kungsträdgården) på utställningen? I was.

1_1.jpg
2.jpg3.jpg4.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus: Har tröttnat lite på serien, tycker de tar sig för stora friheter och ändrar för mycket från böckerna.

det är ju jätteskönt. även om jag uppskattat personporträtten (framför allt tywin och varys) har det faktiskt varit rätt tråkigt att inte bli överraskad av vändningarna. just nu saknar jag bara hela storyarcet kring the iron islands.

men fan jävla kukmartin som inte skriver fortare hur svårt kan det vara


   
SvaraCitera

iosib: det är ju jätteskönt. även om jag uppskattat personporträtten (framför allt tywin och varys) har det faktiskt varit rätt tråkigt att inte bli överraskad av vändningarna. 

Positivt överraskad hade jag gärna blivit, men så har sällan varit fallet för min del. :[ Tycker att de flesta ändringar de gjort och fillerscener de lagt till har varit totalt onödiga och många gånger rent av pissdåliga. Det här skriver jag inte som någon pretentiös fjant som är stolt över att ha läst alla böcker (läste inte ens alla själv, lyssnade mest på ljudböckerna) och tvunget måste klanka ner på serien för att känna sig viktig, utan jag tycker genuint att majoriteten av ändringarna har sugit.

Däremot gillar jag näst intill alla skådespelare och anser ändå att serien är oerhört bra. Var nog mest upprörd över den här scenen när jag skrev det där inlägget:

"Orson" skulle dock kunna vara ett försök att likna det till synes vansinniga dödandet av skalbaggar med hur George R.R. Martin skoningslöst dödar sina karaktärer, och då blir scenen genast lite bättre. Nej, jag kom inte fram till den slutsatsen själv.

iosib: just nu saknar jag bara hela storyarcet kring the iron islands. 

Saknar också det. :/

iosib: men fan jävla kukmartin som inte skriver fortare hur svårt kan det vara

Ja... hoppas verkligen att inte serieskaparna går om honom i handlingen. De vet ju slutet, och med tanke på det storhetsvansinne de tycks ha drabbats av så känns det inte helt omöjligt att de även skulle kunna ta sig en sådan frihet (eller kanske hitta på ett eget slut) om han inte hinner skriva färdigt böckerna tillräckligt snabbt. Oroar mig även för att han nu känner sig tvungen att stressa fram dem, vilket riskerar att påverka deras kvalitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

faktiskt väldigt intressant, första 4 säsongerna sög anus men de har faktiskt gjort serien mycket mycket bättre, gillar Jon Snow och Stannis mest, cersei är allmänt tråkig, jag tycker denna snubbe förklarar the bad guys i game of thrones väldigt bra förutom typ Stannis som är mest intressant

En sammanfattning av cersei  


   
SvaraCitera
Exner

11289505_846948972051511_810151946848615


   
SvaraCitera
Exner

"The longer you look, the smaller he gets"


   
SvaraCitera