Aviseringar
Rensa alla

Game of thrones


Ämnesstartare

Fingerprints: Alla verkar tycka att den är helt magisk och ooootroligt braaaaa ååååh we we weh - typ.

jag hörde också sådana saker och kan ha haft höga förväntningar. men jag blev inte direkt besviken heller då jag ofta kan bli det när jag har höga förväntningar på något :p tro mig det är en väldigt bra serie 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Jepp, incest, våldtäkt och våld är även förekommande... och helt plötsligt undrar jag varför jag ser på serien. Det är nog för att den är så grym ändå!!!

OBS, vanligtvis föredrar jag långsamma och realistiska serier. Men Game of Thrones fångade mig med storm ändå. Jag kan inte tvinga dig att se på det, men rekommenderar väldigt mycket.

våldtäkten slutade med att de blev ett väldigt fint par ändå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

våldtäkten slutade med att de blev ett väldigt fint par ändå?

FörvirradGråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

FörvirradGråter

Vadå? :p Det blev ett romantiskt par ändå i slutändan 🙂 Dock såldes hon när hon var typ 14 - 16 år. I boken var hon t.om. yngre. 


   
SvaraCitera

Anura:

våldtäkten slutade med att de blev ett väldigt fint par ändå?

Detta känns som snudd på spoiler så jag glider sakta här i från.


   
SvaraCitera
time
 time

Fingerprints: Ja

DET ÄR FANTASTISKT BRA. Alltså. Jag vet inte vad folk sett som gör att de tycker det bara är medelmåttigt men för mig uppfyller den allt. Dialogen är snappy och witty. Naturbilderna är gåshudsframkallande. De väldigt plötsliga händelserna kan få en att skrika rakt ut av förvåning, chock, ilska, sorg. Männen och kvinnorna är fruktansvärt estetiskt tilltalande. Man kan samla alla sina vänner med intresse av feminism framför serien en fredagskväll och ta en shot varje gång någon säger eller gör något kvinnoförnedrande (räkna med att bli full) och en shot till varje gång en kvinna visar att hen som gjorde dumt får ångra det (räkna med att bli magpumpad). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Detta känns som snudd på spoiler så jag glider sakta här i från.

vilken säsong är du på?


   
SvaraCitera

Anura:

vilken säsong är du på?

Jag är ju iofs på fjärde säsongen så jag borde ju veta vad du pratar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Jag är ju iofs på fjärde säsongen så jag borde ju veta vad du pratar om.

Ja heller hur :s :p Det hände ju i första säsongen t.om.


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

Ja heller hur :s :p Det hände ju i första säsongen t.om.

Han menar nog att det är spoiler för Fingerprints som inte sett det här än, vilket är varför jag tror du borde vara lite försiktig med vad du berättar.


   
SvaraCitera
time
 time

Kan inte ens radera spoilers för Finger ser det ändå Arg


   
SvaraCitera

Amerikaner kan inte göra fantasy. De saknar själva historia och förstår sig inte på det.


   
SvaraCitera
penja

Såg första avsnittet av det idag 🙂 kan tänka mig se mer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Han menar nog att det är spoiler för Fingerprints som inte sett det här än, vilket är varför jag tror du borde vara lite försiktig med vad du berättar.

Oj, sorry. Detta är nog de dåliga med då jag diskuterar serier med folk är att jag omedvetet spoilrar för folk :p Det är verkligen inte medvetet och jag ber då om ursäkt till Fingerprints. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

FörvirradGråter

Jag ber verkligen om ursäkt ifall jag spoilra eller något. Jag är verkligen dålig på att sälja in folk för serier, och då händer det att jag omedvetet spoilrar för folk.


   
SvaraCitera