Aviseringar
Rensa alla

Game of thrones?


Ämnesstartare

jag är bara väldigt orolig för sexscenerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
jag är bara väldigt orolig för sexscenerna.

lol varför då?
de är väldigt lame, du får knappast se hur snoppen går in om du tror det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
jag är bara väldigt orolig för sexscenerna.

mår du dåligt av sådant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: de är väldigt lame, du får knappast se hur snoppen går in om du tror det.

men de äckligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

isola:

mår du dåligt av sådant?

nej men de äckligt och förstör serier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
 
nej men de äckligt och förstör serier.

är sex äckligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

är sex äckligt?

nej, nej men sex på tv. som är väldigt överdrivet :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Den är bra, men om den är överskattad beror på smak. Kungadynastin verkar ha inspirerats av Englands gamla kungahistoria med Danearys Targaryan som Elizabeth Tudor. 

det finns skitmycket paralleller till historiska händelser och verkliga religiösa tankesätt. inte att förglömma är muren som håller borta barbarerna, de sju gudarna som är en (treenigheten), det naturnära naturreligiösa folkslaget som blev tillbakadrivet av inkräktare från öst,  världsbilden med den absoluta motsättningen mellan ljus och mörker hos de som tillber r'hllor (manikeism), det hästridande nomadiska folkslaget på stäppen som bara följer starka ledare och så vidare.


   
SvaraCitera
mynona

tlaltecuhtli: det finns skitmycket paralleller till historiska händelser och verkliga religiösa tankesätt. inte att förglömma är muren som håller borta barbarerna, de sju gudarna som är en (treenigheten), det naturnära naturreligiösa folkslaget som blev tillbakadrivet av inkräktare från öst,  världsbilden med den absoluta motsättningen mellan ljus och mörker hos de som tillber r'hllor (manikeism), det hästridande nomadiska folkslaget på stäppen som bara följer starka ledare och så vidare.

Oh ja. Romarnas mur mot det keltiska Skottland var en av de saker jag först kände igen. Vilket nattureligiösa folkslag tänker du på? Man uppfatta det antagligen ännu bättre om man har läst böckerna, vilket inte jag har. Då jag läste om Targaryandynastin på nätet kände jag genast igen kejsarinnan Mathilda i deras första kvinnliga regent som ifrågasattes av sin manliga kusin. De sju kungadömena är det anglosaxiska Englands småkungadömen, hela epoken tycks vara medeltida, kartan i sekvensen gör det klart att Kings Landing är London osv. Jag vet inte om man ska se det som en fördel eller en nackdel. 


   
SvaraCitera

Xisco:

Nakna kvinnor, stora män som slåss med sina pinnar (svärd), drakar, sköna scener båda med dialogerna och miljöerna. Spännande handling i sig oftast.

wow, den låter hypersexistisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

wow, den låter hypersexistisk

*SPOILER ALERT*Det finns nakna män och gaysex också, samt många coola kvinnoroller. 


   
SvaraCitera

Tycker den är jävligt bra då den känns väldigt realistisk, alla dom goda är inte sådär puttenuttigt snälla och dom flesta onda är inte sådär fånigt genomonda heller utan det känns mer som verkliga människor man kan hitta här i världen.

Det enda jag kan klaga på är att ibland känns det fan som att dom kastar in några tuttar i bilden bara för att :p visserligen gillar jag boobs men ändå ._.

Och sen känns det nu i säsong 3 som att dom försöker fokusera på för många historier åt gången i vare avsnitt, är som att man får 5 minuter per person, önskar nästan jag läste böckerna bara för att kunna ta in mer info.


   
SvaraCitera

Anura:

nej, nej men sex på tv. som är väldigt överdrivet :p

Det är knappast sex, minst 2 gånger under hela serien, det du ser mest är nakna kvinnokroppar och vem säger nej till det? Håller med om att sexscener är väldigt överdrivet och som tur är så finns det väldigt få sådana i serien.
Tycker dock mer om böckerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_heygirl_: önskar nästan jag läste böckerna bara för att kunna ta in mer info.

Du kan ju alltid börja läsa böckerna nu. 


   
SvaraCitera

haha nja, jag är så jävla ADD av mig att jag inte kan sitta still och koncentrera mig när jag ska läsa något en längre stund 🙁 typ datorskadad eller nått.

Sirjens:

Du kan ju alltid börja läsa böckerna nu. 


   
SvaraCitera