Aviseringar
Rensa alla

gamla människor


Ämnesstartare

70+, typ. Jag tycker att det är något speciellt med dem, speciellt med män. Om det har med livserfarenhet att göra..ja, det tror jag. jag tycker såklart inte om de som är sura, men det kan ju unga människor också vara 😛

Vad tycker ni om gamla människor generellt? Vet att det kan skilja ENORMT mellan olika människor, oavsett hur gamla de är, men ändå.. försök svara 🙂


   
Citera
Lounge

tkr d stinker

skoja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tkr det kan va mysigt o höra när de berättar om sina liv o hur det var förr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo dom har ju ofta en del intressanta erfarenheter, flytt under ww2 från tyskar och sånt där, men lite grinig blir man automatiskt när man blir gammal tror jag fan, blir man inte det så är man nog ganska störande. Känner att jag börjar bli mer och mer grinig redan nu.


   
SvaraCitera

Äldre människor är helt ok, så länge de inte blir allt för "Allt var bättre på den gamla goa tiden".

Förutom det så är gammla [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

tkr det kan va mysigt o höra när de berättar om sina liv o hur det var förr.

Tycker jag också 🙂

dazed:

Jo dom har ju ofta en del intressanta erfarenheter, flytt under ww2 från tyskar och sånt där

Jag menar mer erfarenheter från livet i allmänhet. Inget märkvärdigt. Det är mognad jag är ute efter 🙂 Men självklart är det roligt att höra såna där historier också. Jäkligt intressant.

dazed:

lite grinig blir man automatiskt när man blir gammal tror jag fan, blir man inte det så är man nog ganska störande.

Varför är man störande om man inte är grinig? tycker att det är tvärtom[tard] griniga människor är bland det värsta jag vet.

dazed:

Känner att jag börjar bli mer och mer grinig redan nu.

Haha, god luck in life 🙂

Adopted:

Äldre människor är helt ok, så länge de inte blir allt för "Allt var bättre på den gamla goa tiden".

Jag tycker att mycket var bättre förr, så jag håller med dem! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

Jag menar mer erfarenheter från livet i allmänhet. Inget märkvärdigt. Det är mognad jag är ute efter 🙂 Men självklart är det roligt att höra såna där historier också. Jäkligt intressant.

Jo det är klart.

Barfota:

Varför är man störande om man inte är grinig? tycker att det är tvärtom[tard] griniga människor är bland det värsta jag vet.

Inte nödvändigtvis ska man vara jättegrinig, men jag har svårt för överpositiva människor, dom känns verklighetsfrånvända, jag är kanske sorglig men så är det.

Barfota:

Haha, god luck in life 🙂

Exakt.


   
SvaraCitera

Det bästa är om de råkat vara sjömän på den tiden då det fortfarande var fullt normalt att segla jorden runt och har en massa föremål de kan visa och anekdoter om laglösa bravader att berätta.
Även krigen, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Längtar tills jag blir gammal. Ska bli en mys-gubbe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Menar du att du tänder på dem?
Jag tycker att gamla klena gubbar ser så söta ut, på samma sätt som små kattungar. Såg en på bussen förut som liknade min farfar. Jag ville gråta och krama på den gubben [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har fått en annan syn efter att jag började arbeta med dom. Fast det är hjälplösa gamlingar iofs..


   
SvaraCitera

tkr ej så mkt.
gillade mina föräldrars föräldrar, men de lever ej mer.
har ej så mkt med gamlingar att göra längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Har fått en annan syn efter att jag började arbeta med dom. Fast det är hjälplösa gamlingar iofs..

Du gillar dem ej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

jag har svårt för överpositiva människor,

det har jag också, men glad ska man va, ofta.

Victor Ahlén:

Längtar tills jag blir gammal. Ska bli en mys-gubbe.

[love]

isola:

Menar du att du tänder på dem?

Suck, nej. Kunde inte vart längre ifrån verkligheten.

isola:

Jag tycker att gamla klena gubbar ser så söta ut

Okej.. :p Jag tänker dock inte "klen" när jag tänker gamla människor.

isola:

Såg en på bussen förut som liknade min farfar. Jag ville gråta och krama på den gubben

aww


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

det har jag också, men glad ska man va, ofta.

Ja men då ska man vara det av någon anledning också och inte kasta det i ansiktet på mig när jag är trött och bakfull typ.


   
SvaraCitera