Aviseringar
Rensa alla

Gammal att börja i högskola?


Ämnesstartare

Ja, uppenbarligen blir de så att jag kan börja i högskolan först nästa höst och börja ingenjörsutbildning då jag saknar ett betyg för behörigheten till de programmet. Och jag kommer att vara 23 år nästa år, vilket inte är så gammalt antar jag? Men de flesta tar examen vid de året antar jag? 

Då är frågan är man gammal vid den åldern att börja på högskola/universitet? Jag vet att många av er kommer att säga "Man är aldrig för gammal att börja plugga", och det vet jag det är man inte. Men jag undra bara är man för gammal för att komma in i allt med festandet, gemenskapen och allt som studentlivet har att erbjuda? Eller är man för gammal för sådant? De flesta som börjar är väl ändå 19 - 20 åringar och de känns lite konstigt då när man är 23 år. Men vad anser ni?

Helst seriösa svar tack!


   
Citera
Ämnesstartare

Nej, du är inte för gammal. Finns många i den åldern (och äldre) som påbörjar program. 


   
SvaraCitera
reben

mår asdåligt över att det kan vara 94or på min kurs jag ska läsa.


   
SvaraCitera
reben

mebn nä du är inte för gammal. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag pluggar med folk som är typ 40-45, så nä. 


   
SvaraCitera

Anura: Ja, uppenbarligen blir de så att jag kan börja i högskolan först nästa höst och börja ingenjörsutbildning då jag saknar ett betyg för behörigheten till de programmet. Och jag kommer att vara 23 år nästa år, vilket inte är så gammalt antar jag? Men de flesta tar examen vid de året antar jag?

Då är frågan är man gammal vid den åldern att börja på högskola/universitet? Jag vet att många av er kommer att säga "Man är aldrig för gammal att börja plugga", och det vet jag det är man inte. Men jag undra bara är man för gammal för att komma in i allt med festandet, gemenskapen och allt som studentlivet har att erbjuda? Eller är man för gammal för sådant? De flesta som börjar är väl ändå 19 - 20 åringar och de känns lite konstigt då när man är 23 år. Men vad anser ni?

att börja som 23åring är inte ett dugg konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag lär vara typ 27 eller nåt när jag börjar den utbildning jag vill gå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej självklart är de inte konstigt men hur är de att komma in i studentlivet i den åldern?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så länge du själv är intresserad och engagerad i att ta del utav studentlivet och allt festande, tror jag inte det ska vara några problem. De lär säkert välkomna dig i  lika hög grad som de skulle välkomna någon annan. Handlar mer om att uppfattas som en reko person och, ja, visa sig vilja vara en del utav den gemenskapen.


   
SvaraCitera

nej, du kommer klara dig fint. tror verkligen inte att du kommer vara den enda 20 +


   
SvaraCitera

Ja skit i att utbilda dig pga hur du blir sedd av andra människor


   
SvaraCitera