Aviseringar
Rensa alla

Ganska deprimerad


Du måste lära dig att hantera ångesten när den kommer. Det tar tid men när man väl har lärt sig att hantera den när den kommer så kan man minska eller helt undvika att få en ångest attack.
(Vet detta av egen erfarenhet..)

Och som många säger att medicinering är det enda man kan använda för att bli frisk vet inte att det finns annat. Pratar gärna med dig om flera saker man kan göra. Men helst inte här för det är alltid bra att prata om hur man själv gjorde osv och tycker inte att alla ska kunna läsa det. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Medicinering = sockerpiller enligt min erfarenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tetrapack:

Och som många säger att medicinering är det enda man kan använda för att bli frisk vet inte att det finns annat. Pratar gärna med dig om flera saker man kan göra. Men helst inte här för det är alltid bra att prata om hur man själv gjorde osv och tycker inte att alla ska kunna läsa det.

Jag håller med dig, det är psykologi det gäller att hitta sin egna utväg istället för att gå på piller hela livet.
Du verkar snäll och smart[smile] tack![bigsmile]

Ricochet:

Medicinering = sockerpiller enligt min erfarenhet.

Tack för tipser men jag tror tyvärr inte på att det är den enda utvägen[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

quote=Tickstart]You are hereby blessed by Tickstart

Tack, jag känner mig välkommen[bigsmile]

Hampie:

Du kommer inte läka av dig själv, och medicinering och terapi är det enda som finns att tillgå.

Förstår det och tack
men jag tror inte på sådant, känner många som går på piller som fortfarande är störda i huvudet.
man ska egentligen inte behöva gå på piller för att må bra, man får kämpa men jag behöver hjälp av medmänniskor - inte kemikalier och tabletter. tack ändå[smile]!

Erkowich:

Verkar vara typ tabu att vara nedstämd/deprimerad, för både dig och folk runtomkring dig xD

Äh, se det hur du vill[crazy]


   
SvaraCitera

detberorpå:

Äh, se det hur du vill[crazy]

Fast du skriver att du inte vill att folk i din närhet ska veta att du mår dåligt, och att du inte vill berätta för dina föräldrar. Någon som känner sig instängd? [rolleyes]

Kanske bara så att du behöver prata med någon, serious talk menar jag då. ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erkowich:

Någon som känner sig instängd?

Kanske bara så att du behöver prata med någon, serious talk menar jag då. ?

Jag känner mig jävligt instängd och jag har svårt för att lita på människor och eller visa vem jag är.
Aa det är så men det är svårt att fixa i nuläget så jag vände mig till er för att fråga om det finns andra alternativ än piller och serious talk[smile]


   
SvaraCitera

detberorpå:

Jag känner mig jävligt instängd och jag har svårt för att lita på människor och eller visa vem jag är.
Aa det är så men det är svårt att fixa i nuläget så jag vände mig till er för att fråga om det finns andra alternativ än piller och serious talk[smile]

Du vill alltså få råd på hur man som enskild person, utan hjälp från andra, ska klara sig ur negativa tankar? [tard]

Nu kanske det också beror mycket på vart du känner att livet skiter sig, för om du är i miljöer där du hela tiden blir påmind om det som är jobbigt kommer du troligen aldrig "klara" dig, eller hur man nu ska förklara det. Men varför vill du inte prata med vänner eller nåt? Har du inga som du litar på fullständigt?
För det verkar dumt att försöka klara sig ur det utan hjälp från andra, då blir det ju bara en ond cirkel sen blir du extremt bitter xD

(Ta mig inte så seriöst, med tanke på att jag knappast är en utbildad psykolog eller är bra på detta [smile])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erkowich:

Du vill alltså få råd på hur man som enskild person, utan hjälp från andra, ska klara sig ur negativa tankar?

Ja, typ.[surprised][shake][chocked]

Erkowich:

om du är i miljöer där du hela tiden blir påmind om det som är jobbigt kommer du troligen aldrig "klara" dig

Det är sant men jag är oftast i omgivningar där folk är positiva, det är inte så mycket oro runt omkring mig, bara att jag blir påmind om hur dålig (så dålig är jag inte men det känns så) jag är så fort någon är en liten aning bättre. Dock känner jag sällan avundsjuka..

Erkowich:

Har du inga som du litar på fullständigt?

Jag har svårt för att lita på folk, ja, men samtidigt så strutnar jagi det ibland och berättar en hel del saker om min bakgrund och hur jag är osv.
MEN jag känner skuld när folk lägger ner för mycket tid på mig, jag känner mig jobbig och drar mig undan efter ett tag...
Jag är ganska komplicerad[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erkowich:

(Ta mig inte så seriöst, med tanke på att jag knappast är en utbildad psykolog eller är bra på detta )

🙂 tack för hjälpen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstår att du är deprimerad när du måste skriva så mycket som du gör[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

förstår att du är deprimerad när du måste skriva så mycket som du gör

Jag vet! Det är jättesuuurt D: så tyvärr tog jag inte åt mig av din kommentar, om det var det du ville, för jag visste ju redan det[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Jag vet! Det är jättesuuurt D: så tyvärr tog jag inte åt mig av din kommentar, om det var det du ville, för jag visste ju redan det

skriv mindre framöver då om du vet[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

skriv mindre framöver då om du vet

Det fungerar inte rktigt så när jag har svårt för att förklara och jag har lite tid till att öva på någonting som egentligen är ganska oviktigt jämfört med annat. Så; bry dig inte ;D ingen har bett dig läsa eller ge mig råd ang. någonting annat[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

ingen har bett dig läsa eller ge mig råd ang. någonting annat

försöker bara vara snäll[smile]


   
SvaraCitera

detberorpå:

Det är sant men jag är oftast i omgivningar där folk är positiva, det är inte så mycket oro runt omkring mig, bara att jag blir påmind om hur dålig (så dålig är jag inte men det känns så) jag är så fort någon är en liten aning bättre. Dock känner jag sällan avundsjuka..

Antar att du har låg självkänsla, därför är du nog inte i rätt mentalt tillstånd för att värdera dig själv och dina förmågor (hoppas du inte missuppfattar detta). By the way, personerna du har pratat med, är det folk du känner bra, som också bryr sig om dig? För då tror jag knappast att de inte vill lyssna på vad du har att säga, ju mer du stänger inne, ju sämre kommer du må.


   
SvaraCitera