Aviseringar
Rensa alla

Går allt att förklara med hjälp av vetenskap?


Venus:

Fattade aldrig tycke för personen från början

Nä, men det spelar ju ingen roll hur det var från första början egentligen. Det är ju hur det är nu som spelar roll.

Venus:

Hur kan jag vara nyfiken på det?

Uppenbarligen så finner du umgänget stimulerande, vilket du i stort sett beskriver själv med "beröring" och "rösten". Man kanske kunde säga att din hjärna lurade dig. 🙂


   
SvaraCitera

Man kan bevisa det mesta med vetenskapen. Fast inte allt, det är omöjligt att kunna veta allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stackars Jack:

Det är ju hur det är nu som spelar roll.

Förstår inte hur jag kan bli så intresserad av en ful snubbe som inte säger något till mig[tard]

Stackars Jack:

Uppenbarligen så finner du umgänget stimulerande, vilket du i stort sett beskriver själv med "beröring" och "rösten". Man kanske kunde säga att din hjärna lurade dig. 🙂

Jo, det är sant men redan innan det umgänget var jag fast... Vilket jag inte förstår mig på. Det som var ännu konstigare var att jag blev mer "beroende", vilket jag trodde var omöjligt. Jag trodde inte att jag kunde bli mer Besatt.

Hur menar du med att min hjärna lurade mig? Att jag trodde att det var stimulerande men att jag vet att det inte fungerar?
Då var det nog mer han som lurade mig, men... Han kan fortsätta luras & jag kan fortsätta glädjas av det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

Säg mig ett geni som inte är/har vart knasig i huvudet!

Floppsen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Floppsen!

Också knasig!!! Det kommer nog mycket från stjärntecknet han har men eftersom att många förnekar det eller inte vill/vågar inse det, kan vi stryka det!!!
DET DET DET!


   
SvaraCitera

Du är indirekt galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

Nej, inte direkt. (Du röstade på detta alternativ)

jag känner dig inte men jag kan garantera att du inte är galen, vi har våra egenheter bara det att du inte har dem för dig själv, sen får man vara förvirrad också om det är det det handlar om

hursomhelst så löser det sig, det gör det alltid på ett eller annat sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

Också knasig!!! Det kommer nog mycket från stjärntecknet han har men eftersom att många förnekar det eller inte vill/vågar inse det, kan vi stryka det!!!
DET DET DET!

[tard]
*blir rädd*


   
SvaraCitera

Venus:

Säg mig då varför jag är förälskad i en okänd människa, någon jag aldrig träffar, någon jag inte är attraherad av, någon jag inte är lik, någon jag inte är för olik, någon jag inte känner...

För att du är ung och för att känslor (speciellt i den åldern) inte är rationella, ur en människas ögon sett. Vi är inte gjorda för att förstå oss själva så bra.

Är killen en röv, låt det gå. Är killen bra och har ett stort hjärta, kör på.

För att illustrera hur mysko känslor kan vara när man är plutt:

När jag var 14 blev jag typ kär i någon jag träffade i en dröm. Det var helt knäppt. Jag vet inte vad personen i drömmen avspeglade i riktiga livet. Känslorna höll i sig i två mån, typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

Säg mig då varför jag är förälskad i en okänd människa, någon jag aldrig träffar, någon jag inte är attraherad av, någon jag inte är lik, någon jag inte är för olik, någon jag inte känner...

var du inte kär i dig själv nyss?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

Nej. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Venus:

Hur kan man känna kärlek för en människa som man knappt känner?

http://en.wikipedia.org/wiki/Limerence


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

Nej, inte direkt. (Du röstade på detta alternativ)

Inte i nutid iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

Ja, indirekt. (Du röstade på detta alternativ)

Låter mer som skör desperation dock.


   
SvaraCitera

Venus:

Hur kan man känna kärlek för en människa som man knappt känner?

Man kan känna kärlek på grund av personens kärlek. Men då är det ju inte personen man känner kärlek för utan för kärleken....?
Det är bra iallafall, jag tycker om den sortens kärlek. Den kan få mig att fälla glädje tårar.


   
SvaraCitera