Aviseringar
Rensa alla

Går det att fråga en tjej om hon tappat intresset?


Ämnesstartare

Burgfitta:

Känns så

Du får gärna utveckla ditt resonemang lite 😉


   
SvaraCitera

WinterTime:

Du får gärna utveckla ditt resonemang lite 😉

Kan ej förklara men har flera gånger slutat snacka för att sen fortsatt normalt igen. Tror det funkar bättre än "eru fortfarande intresserad xD"... lol pga keff sak att säga oftast. Det behöver ej vara kefft beroende på vem som säger det men eftersom du har skapat en tråd om det kommer det antagligen vara kefft... men aja lysnna inte på mig även om jag har rätt ^___^


   
SvaraCitera

Ni gav varandra blickar i korridoren och sms:ade i 2 veckor. MOVE THE FUCKING ON! Fett creapy sak att fråga dessutom


   
SvaraCitera

hade tappat intresset om någon fråga, tyvärr. Fast öga mot öga hade denne kanske kommit undan med.


   
SvaraCitera

herregud. skriv inte något rakt om som nämner intresse sådär.. vill du tappa chansen helt? fortsätt bara snacka som vanligt så märker du väl om hon är det eller inte.


   
SvaraCitera

AddeGranberg: Hej, jag vill bara fråga en sak, ursäkta om jag är påträngande men, är du intresserad av mig?

Det här är seriöst det värsta man kan skriva...
Formuleringen "vill bara fråga en sak" implicerar att man inte komma ställa mer frågor eller prata mer. Var det bara det du ville prata med henne om? Nej det var det inte. Sedan ska man väl inte ursäkta sitt beteende om man inte skriver något direkt olämpligt. Fel nummer tre är att prata direkt om intresse med någon man inte känner. A-W-K-W-A-R-D.
Sämsta rådet jag läst och det fattar till och med jag och jag är helt sämst på flirtning och sådant.


   
SvaraCitera

nja, ni har ju inte haft ngt jättestort mellan er...

Hatar sådant här. Sedan när man kmr med stora kärleksbekymmer så säger folk "kom över idioten"... Vadå kom över?! Det fick 2.5 år & vi gjorde allt 2 personer kunde göra ihop :'( cpvärld


   
SvaraCitera

WinterTime:

Eller typ "Hej (namn). Jag har länge känt att du varit intresserad av mig men ditt beteende på senare tiden har gjort mig osäker.  Jag skulle gärna vilja veta om de finns något intresse för mig." Eller

skriv inte det här


   
SvaraCitera

Ta ett snack med henne 1-1. simpelt. sms kommer inte att vara uppskattande


   
SvaraCitera
Fenix

Om du måste prata om det, säg/skriv "Vi har inte hörts på ett tag..." (eller ngt liknande) "Jag börjar nästan tro att du inte är intresserad av mig :P"

på ett lekfullt sätt.

Eller "Alltså, det är ok att säga att du inte är intresserad :P"

(Nu förutsätter jag att hon har "ignorerat" dig rätt mycket, inte svarat på sms osv...)

Så visar du att det är ingen big deal för dig (eller om det är det, att du inte låter det påverka dig).

Om hon är intresserad så visar hon det efter du har sagt det. (kanske inte rakt ut men genom säga något flörtigt... lyssna på röstläget och kroppspråket). Eller så förklarar hon att hade fullt upp med annat eller något (dvs att det inte beror på dig att hon inte ville prata).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fenix:
Om du måste prata om det, säg/skriv "Vi har inte hörts på ett tag..." (eller ngt liknande) "Jag börjar nästan tro att du inte är intresserad av mig :P"

på ett lekfullt sätt.

Eller "Alltså, det är ok att säga att du inte är intresserad :P"

(Nu förutsätter jag att hon har "ignorerat" dig rätt mycket, inte svarat på sms osv...)

Så visar du att det är ingen big deal för dig (eller om det är det, att du inte låter det påverka dig).

Om hon är intresserad så visar hon det efter du har sagt det. (kanske inte rakt ut men genom säga något flörtigt... lyssna på röstläget och kroppspråket). Eller så förklarar hon att hade fullt upp med annat eller något (dvs att det inte beror på dig att hon inte ville prata).

Har du någon erfarenhet själv av de här eller gör du förutsatta meningar? Hur som helst stort tack till ett så långt och bra svar 🙂


   
SvaraCitera
seasaw

äh fråga ut henne på en dejt bara


   
SvaraCitera
Fenix

WinterTime:

Har du någon erfarenhet själv av de här eller gör du förutsatta meningar? Hur som helst stort tack till ett så långt och bra svar 🙂

Jag har erfarenhet av att göra så själv och det har funkar för mig. Sedan gissar jag lite också, har inte varit i exakt samma situation som du.

Att ha inställningen "jaha, du får väl visa lite intresse om du vill att jag ska fortsätta prata med dig" (man säger inte så men det är det man menar) är mycket mer attraktivt än inställningen "är du fortfarande intresserad av mig? jag blir så ledsen och orolig".

Sedan är det OK att faktiskt tycka mycket om tjejen (och säga så vid rätt tillfälle), man behöver inte vara jättechill. Men man får också sätta värde på sig själv (och vara beredd att dra tillbaka sitt intresse om tjejen jättetydligt visar att hon inte är intresserad).

Kan ju lägga till: gör inte så bara för att jag har sagt det, gör det om du själv tycker det låter vettigt 🙂


   
SvaraCitera

WinterTime: Går det att i en sånn här situation fråga rakt ut om hon fortfarande har något intresse för mig?  Och isåfall ska man fråga det via sms, ringa eller ta det öga mot öga? Svar med lite erfarenhet vore bra 🙂

Själv skulle jag inte uppskatta om någon frågade rakt ut om jag hade intresse för han. Jag tror det bästa är om du börjar smsa med henne igen och efter ett tag fråga om hon vill träffas efter skolan eller nåt. 
Om du inte känner henne så bra borde du lära känna henne lite innan du frågar något sånt, sen behöver du ju inte fråga direkt om hon är intresserad av dig utan kanske fråga vad hon tycker om dig eller liknande.


   
SvaraCitera

En annan sak om du inte vill riskera att ni helt tappar kontakten är ju att köra  "5frågor". 


Det är typ att man frågar fem frågor till varandra som man ska svara helt ärligt på, då kan du ju passa på att fråga vad hon tycker om dig utan att det är uppenbart att di gillar henne.


   
SvaraCitera