Aviseringar
Rensa alla

Går det att spela spel på en Intel Xeon™ X3360 2,83GHz? och är den någon som vet om den är kommpatibel för (pro) som man kan


Ämnesstartare

Går det att spela spel på en Intel Xeon™ X3360 2,83GHz? och är den någon som vet om den är kommpatibel för (pro) som man kan göra i unix?

Jag funderar nämligen att köpa en ny dator som jag har tänkt att ha ett riktigt Unix-operativsystem som jag ska lära mig programering på och så vidare. Och jag undrar också om det är någon som har en den processorn som vet lite om den?


   
Citera
Ämnesstartare

Micke_datorman:

Går det att spela spel på en Intel Xeon™ X3360 2,83GHz?

Svar: ja

Image


   
SvaraCitera

Micke_datorman:

kommpatibel för (pro) som man kan göra i unix

?

Micke_datorman:

Jag funderar nämligen att köpa en ny dator som jag har tänkt att ha ett riktigt Unix-operativsystem som jag ska lära mig programering på och så vidare.

GNU/Linux är snarlikt UNIX. Om du bestämmer dig för det slipper du köpa dator från typ Sun eller Apple också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alter ego:

GNU/Linux är snarlikt UNIX. Om du bestämmer dig för det slipper du köpa dator från typ Sun eller Apple också.

Nej Sun har facktiskt släpt sitt unix-operativsystem gratis. Och det går att köra det på en X86. kolla här får du se: http://www.sun.com/software/solaris/10/index.jsp [cool]

Annars är linux inte ett helt riktigt unix. Men det finns unix operativsystem som man kan köra på PC och som har uppna källkåder. Ex på sådana är: Open solaris, OpenBSD och Net BSD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CharliesName:

Svar: ja

Har du en sådan processor i din dator eftersom du har ett svaret?
Många sägar också att Xeon är mindre kompatibel med spel och grafik.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Micke_datorman:

Har du en sådan processor i din dator eftersom du har ett svaret?
Många sägar också att Xeon är mindre kompatibel med spel och grafik.[rolleyes]

Nej [crazy] men garanterar att du kan spela Mario på den iaf [rolleyes]
Jag hade tråkigt, kan inte så mycket om datorer, iaf inte specifika processorer, flåt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CharliesName:

Nej men garanterar att du kan spela Mario på den iaf
Jag hade tråkigt, kan inte så mycket om datorer, iaf inte specifika processorer, flåt

Gör inget[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CharliesName:

Nej men garanterar att du kan spela Mario på den iaf
Jag hade tråkigt, kan inte så mycket om datorer, iaf inte specifika processorer, flåt

Kolla detta vet jag:[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Micke_datorman:

Kolla detta vet jag:[wink]

hahahaha [bigsmile] fan va bra [crazy]


   
SvaraCitera

Micke_datorman:

Nej Sun har facktiskt släpt sitt unix-operativsystem gratis. Och det går att köra det på en X86.

Roligt, jag trodde inte att det var alltför kompatibelt med random-hårdvara.

Micke_datorman:

Annars är linux inte ett helt riktigt unix. Men det finns unix operativsystem som man kan köra på PC och som har uppna källkåder. Ex på sådana är: Open solaris, OpenBSD och Net BSD.

Ingen av dem är UNIX-certifierade. Jag förstår för övrigt inte vilken programmering du kan göra på "unix" men inte på GNU/Linux..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alter ego:

Micke_datorman: kommpatibel för (pro) som man kan göra i unix
?

Jag visste nog inte riktigt hur jag skulle formulera min mening.
Jag menar (pro) = avancerade saker ).
Kortfattat vill jag veta om det finns någon som har en aning om jag kan ha nytta av en Xeon till minna kommande avancerade pc-användningar. Som jag har tänkt att lära mig.[smile]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum SEX/Onani och Sexleksaker


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Datorspel och TV-spel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alter ego:

Ingen av dem är UNIX-certifierade. Jag förstår för övrigt inte vilken programmering du kan göra på "unix" men inte på GNU/Linux..

Det kanske inte spelar någon roll vilket operativsystem man använder när man om man ska programmera. Men orsaken till att jag vill ha ett riktigt Unix är för att jag vill lära mig det riktiga Unix-systemet.


   
SvaraCitera

Micke_datorman:

Kortfattat vill jag veta om det finns någon som har en aning om jag kan ha nytta av en Xeon till minna kommande avancerade pc-användningar. Som jag har tänkt att lära mig.[smile]

Xeon fungerar precis som Intels andra processorer (om man överklockar tror jag att det är en del skillnad, dock).

Micke_datorman:

Det kanske inte spelar någon roll vilket operativsystem man använder när man om man ska programmera. Men orsaken till att jag vill ha ett riktigt Unix är för att jag vill lära mig det riktiga Unix-systemet.

GNU/Linux är praktiskt taget likadant.


   
SvaraCitera