Aviseringar
Rensa alla

Går du i första ring på gymnasiet och blir kär i en som går i femman? Då är du pedofil!


Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Inget av de sakerna är tabu att prata om

Jo. Pratar eller skämtar du om pedofili blir du stämplad eller straffad i skolan/jobbet.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

qazedctgb:

som är?

Kärleken är gränslös. Den bestäms inte av ålder eller kön. Könet har folk äntligen lyckats fatta efter många århundraden, men åldern är fortfarande tabubelagd.

Två personer med för stor åldersskillnad kan inte bli kära i varandra, även fast de blir det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Jo. Pratar eller skämtar du om pedofili blir du stämplad eller straffad i skolan/jobbet.

Nej, kanske inte är så smart att dra in att du tänder på småbarn dock men du kan ju prata om pedofili. Skämta kan du ju absolut göra.


   
SvaraCitera

oskar_det:

Kärleken är gränslös

Om jag blir kär i en hund, eller kanske en död hund? Bör jag ses som normal?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Två personer med för stor åldersskillnad kan inte bli kära i varandra, även fast de blir det.

Så länge den ena parten inte är ett barn så brukar det väl anses vara ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Skämta kan du ju absolut göra.

Nej. Eller iofs, Hitler är fortfarande tabu också. Hitler och pedofili får man inte skämta eller prata positivt om i någon aspekt. Jag säger inte att Hitler var bra, men även fast han kanske hade en del positiva egenskaper får de aldrig föras fram eftersom han är själva symbolen för ondska (bra jobbat USA).

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Horrorshow:

Om jag blir kär i en hund, eller kanske en död hund? Bör jag ses som normal?

Ordet "normal" är dumt då det tar för givet att alla människor mer eller mindre ska vara likadana för att passa in i samhället. Hatar verkligen det ordet.

Kärleken och känslorna kan man inte styra över, man kan inte åldersbestämma dom och man kan inte censurera dom.

Dan_the_ironman:

Så länge den ena parten inte är ett barn så brukar det väl anses vara ok.

Men om ett barn blir kär i en vuxen då? Tänk om 13-åriga Maria blir störtförälskad i sina 25-årige lärare Kent? Känslorna finns det, men deras kärlek är tabu och totalförbjuden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Hitler och pedofili får man inte skämta eller prata positivt om i någon aspekt.

skämta får man visst. prata positivt kanske inte är så smart men...

oskar_det:

Men om ett barn blir kär i en vuxen då? Tänk om 13-åriga Maria blir störtförälskad i sina 25-årige lärare Kent? Känslorna finns det, men deras kärlek är tabu och totalförbjuden.

Ja herregud, de är ju som ämnade för varrandra men deras kärlek kan aldrig spira, vilket hjärtekrossande scenario [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

skämta får man visst.

Nej, alternativt, var lever du?

Dan_the_ironman:

Ja herregud, de är ju som ämnade för varrandra men deras kärlek kan aldrig spira, vilket hjärtekrossande scenario

Precis lika hjärtekrossande som om de vore 26 respektive 38.


   
SvaraCitera

oskar_det:

Nej, jag känner inte igen mig (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Nej, alternativt, var lever du?

värmland

oskar_det:

Precis lika hjärtekrossande som om de vore 26 respektive 38.

Grejen är att vid 13 års ålder förändras man så snabbt att hon nog inte skulle passa med honom efter några år ändå. Om du känner att du har ett meningsfullt mentalt utbyte med någon som är 13 så lär du ha fassnat i den åldrern själv så läraren är det väl synd om på grund av det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

värmland

Där jag lever är det totalförbjudet att skämta eller prata positivt om pedofili eller Hitler. Folk som säger fel saker får sparken.

Dan_the_ironman:

Grejen är att vid 13 års ålder förändras man så snabbt att hon nog inte skulle passa med honom efter några år ändå.

Hur vet du det?

Dan_the_ironman:

Om du känner att du har ett meningsfullt mentalt utbyte med någon som är 13 så lär du ha fassnat i den åldrern själv så läraren är det väl synd om på grund av det...

Hur vet du det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Där jag lever är det totalförbjudet att skämta eller prata positivt om pedofili eller Hitler. Folk som säger fel saker får sparken.

Då är det bara att kontakta facket. De får inte ens sparka folk pga alkoholism så.

oskar_det:

Hur vet du det?

För att ingen stannar kvar i den mentala åldern (såvida inte något är fel)

oskar_det:

Hur vet du det?

Varför är inte du polare med 13-åringar?


   
SvaraCitera

oskar_det:

Kärleken är gränslös. Den bestäms inte av ålder eller kön. Könet har folk äntligen lyckats fatta efter många århundraden, men åldern är fortfarande tabubelagd.

kan vara för att den kärleken är envägs för att barn inte känner den sexuella kärleken som vuxna människor gör och att agera på den skadar barn!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Då är det bara att kontakta facket. De får inte ens sparka folk pga alkoholism så.

Det fungerar inte så i praktiken. De hittar på en annan anledning till avsked så att de efterföljer reglerna.

Dan_the_ironman:

För att ingen stannar kvar i den mentala åldern (såvida inte något är fel)

Hur menar du?

Dan_the_ironman:

Varför är inte du polare med 13-åringar?

Jag har vänner oavsett ålder. Åldern är totalt ointressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Hur menar du?

att det är en menltal skillnad på 13-åringar och vuxna individer så vida man inte har någon form av mental nedsättning

oskar_det:

Jag har vänner oavsett ålder. Åldern är totalt ointressant.

Har du polare som är 5 år?
Umgås du regelbuntet med 13-åringar som inte är släkt menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

kan vara för att den kärleken är envägs för att barn inte känner den sexuella kärleken som vuxna människor gör och att agera på den skadar barn!

Det beror på vilket barn det är. Som du vet kan en 10-åring vara så utvecklad att hon känner sexuella känslor medan en 16-åring kan vara så underutvecklad att hon inte känner det.

Sedan behöver inte kärlek vara samma sak som sex heller, en känsla av förälskelse är inte samma sak som att tända på någons kropp.


   
SvaraCitera