Aviseringar
Rensa alla

går jag miste om ngt?


Ämnesstartare

Ibland så undrar jag bara om jag går miste om ngt. Min pappa dog när jag var tio och jag träffade honom aldrig innan dess heller nästan. Bara en gång i månaden när socialen tvingade mig att träffa honom den supande jäveln. Men det jag egentligen funderar över är att när jag är hos ngn kompis som har en pappa som liksom bara verkar bra. Visserligen så har jag en mamma men går jag miste om ngn sorts kärlek mellan dotter och pappa? Jag menar i den 10-åriga relation jag och min alkolistpappa hade så har jag ju inga precis bra erfarenheter men om jag hade haft en riktig pappa en bra pappa så hade jag kanske känt annorlunda. Det jag egentligen undrar är om jag går miste om ngt

BARA SERIÖSA SVAR TACK!


   
Citera
Ämnesstartare

Nej, inte om det gäller din pappa för han verkar inte ha varit en person som kunnat ge dig en sån kärlek.

Och man missar inget om man har en förelder som älskar en och bryr sig om en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har för mig att tjejer som haft dåliga band till sin pappa ofta söker sig till dysfunktionella killar när de blir äldre. :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo ska inte juga och säga att du inte gör det[rolleyes] en far är alltid skönt att kunna tala och vara med, en person du vet att du kan lita på att han finns där när det väll gäller. (en bra far då vill säga[wink]) men har du en bra mor som bryr sig om dig och som du kan lita på så tror jag att du kan klara dig ändå[y]


   
SvaraCitera
Gifted

xNightmare:

Det jag egentligen undrar är om jag går miste om ngt

Dina erfarenheter under livet är det som definierar vad du är.
Visst, du har säkert gått miste om massa både bra och tråkiga erfarenheter, men å andra sidan skulle du i denna situationen vara en helt annan person.

Man blir inte lyckligare av att undra hur saker kunnat vara, utan vad man bestämmer att göra framtiden till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vaddå "går miste om något"?
var glad att du har någon förälder övht, allas relationer med sina pappor ser inte likadana ut[confused]


   
SvaraCitera

Innan du frågar om du går miste om något, fundera på om du saknar en pappa/fadersfigur.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Själv bor jag enbart hos min pappa och har gjort det de senaste 3(?) åren.. Har bättre kontakt med pappa än mamma och är väl "pappas flicka" fast ändå grymt självständig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera