Aviseringar
Rensa alla

Går vi för fort fram?


lolz
 lolz
Ämnesstartare

Jag har börjat chatta med en kille som bor ca 4 mil från mig. Vi har snapchatat och kikat, dock aldrig pratat i verkligheten...

Vi har pratat i ca 3-4 dagar och jag tycker han verkar schysst. Men han vill redan träffas och det känns verkligen som om han försöker "haffa" mig eller vad man ska säga. Han håller med om det mesta, och har redan börjat skriva hjärta i sms:en (mesig att jag tar upp det jag vet). Han verkar också lixom ställa sig in hos mig och fråga massa frågor och hålla med om alt jag säger.

Ska jag träffa honom? Eller kommer han vara för "påflugen"? Eller vad menar han med alla hjärtan, och allt "flörtande"? Vi har aldrig träffat och det känns redan som om han har typ en crush på mig? Vad ska jag göra?


   
Citera

Ptja, ta et lugnt helt enkelt.
Han verkar bara vilja träffas och eventuellt hångla eller något. Är det vad du vill?
Om inte, träffas inte förrän du lärt känna honom mer.

Kan finnas flera bakomliggande orsaker till varför han skriver som han gör.


   
SvaraCitera
lolz
 lolz
Ämnesstartare

Maki: Kan finnas flera bakomliggande orsaker till varför han skriver som han gör.

Vad för orsaker?


   
SvaraCitera

lolz: Vad för orsaker?

Då jag inte känner killen och hans bakgrundshistoria kan jag omöjligt säga det.
Men t.ex att han aldrig haft en flickvän innan och nu  flörtar hejvilt för att få någon.
Osäker på sig själv.
Och mycket mer.


   
SvaraCitera
mynona

Att träffa honom behöver inte vara så märkvärdigt, det kan ni göra på en offentlig plats utan att han får röra vid dig, det behöver inte vara i enrum. Det behöver alltså inte vara en så stor sak, och ibland kan det finnas fördelar med att träffas tidigt: om ni tex har kontakt så länge på nätet att ni lär känna varandra osv, och ni sedan träffas och det inte blir lyckat, så lär du bli mer sårad av den avslutade kontakten efter såpass lång tid att det blir betydligt värre än om du träffar honom fort. Ju längre ni blir en del av varandras liv, desto värre blir det att bryta. Det finns förstås fördelar och nackdelar oavsett hur man gör, men att träffas tidigt behöver alltså inte vara en så stor sak. 


   
SvaraCitera
reben

bättre o ses väl isf ist för  att bygga upp förväntningar o bara bli besviken ?


   
SvaraCitera

lolz:
Jag har börjat chatta med en kille som bor ca 4 mil från mig. Vi har snapchatat och kikat, dock aldrig pratat i verkligheten...

Vi har pratat i ca 3-4 dagar och jag tycker han verkar schysst. Men han vill redan träffas och det känns verkligen som om han försöker "haffa" mig eller vad man ska säga. Han håller med om det mesta, och har redan börjat skriva hjärta i sms:en (mesig att jag tar upp det jag vet). Han verkar också lixom ställa sig in hos mig och fråga massa frågor och hålla med om alt jag säger.

Ska jag träffa honom? Eller kommer han vara för "påflugen"? Eller vad menar han med alla hjärtan, och allt "flörtande"? Vi har aldrig träffat och det känns redan som om han har typ en crush på mig? Vad ska jag göra?

Det är säker en chans att han bara försöker att tillfredställa sig själv, jag vet tyvär inte hur stor chansen är. Jämfört med mig så har jag mina egna tankar och har ibland svårt att hålla med med allt jag hör. Troligen så har han också lite tålamod när långvariga relationer gäller och kan åtminståne gissa att det inte kommer att bli en långvarig en utav er (en ger för mycket vilket dödar attraktion/ mer dopamin krävs för att göra varandra glada ifall allt går perfekt) specielt ifall ni inte har någon stabil mark t.ex religion eller kvinnliga och manliga roller. Jag kan ha missat något men det är iaf användbar info. Att allt går så snabbt är den största misstanken. 😉 Och att han skickar hjärtan så tidigt är inte riktigt hur män gör. Lite ensmahet skulle han behöva för att tänka igenom allt in och ut.))


   
SvaraCitera

1) hur vet du att det är han som är den han säger att han är och inte nåt peddo som är ute efter annat än att "träffas?", har du fått bekräftelse på det? 2) Jag skulle själv i din situation tycka att han är lite väl påflugen, men om du själv vill träffa han och känner dig redo kanske du ska göra det. Ta med en kompis eller nåt så blir du mer lugn och känner dig trygg! 🙂 Eller lär känna han bättre och se sen vart det leder.


   
SvaraCitera

et är alltid bäst att träffas på rn offentlig plats första gången man träffar någon man mött på nätet, han kanske inte alls är den man trodde.


   
SvaraCitera